کد خبر: ۵۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - 09 December 2015
رنوساندرو اتومبیل طراحی‌شده توسط گروه خودروسازی رنو است که از سال ۲۰۰۸ در شرکت داچیا در خاک رومانی تولید شده است.
البته نسل دوم ساندرو از سال ۲۰۱۲ توسط هر دو کارخانه داچیا و رنو تولید شده می‌شود. این خودرو به‌عنوان مدل هاچ‌بک لوگان یا همان تندر داخلی شناخته می‌شود.

پارس‌خودرو با همکاری رنو پارس این خودرو را در کشور تولید کرد و روز ۳۰ شهریورماه امسال از این خودرو رونمایی کرد. این محصول از نسل اول رنوساندرو ست که از سال ۲۰۰۸ میلادی در کارخانه داچیا تولید شده است.

رنوساندرو از روز یکشنبه ۲۲ آذر به‌صورت تحویل فوری یک‌ماهه و پیش‌فروش دوماهه در نمایندگی‌های مجاز سایپا به فروش می‌رسد.

رنوساندروی تولید پارس‌خودروی دارای موتور ۱۶۰۰ سی‌سی است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. این خودرو در دو نسخه جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته و جعبه‌دنده اتوماتیک ۴ سرعته بهره می‌برد. حداکثر قدرت خروجی موتور ساندرو ۱۰۵ اسب بخار است.

طول ساندرو ۴۰۲۰، عرضش ۱۷۴۶ و ارتفاعش ۱۵۳۴ میلی‌متر است. وزن خالص خودرو در مدل دستی ۱۱۰۵ کیلوگرم و در مدل اتوماتیک ۱۶۱۲ کیلوگرم است.

مصرف سوخت ترکیبی ساندروی دستی ۶٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و ساندروی اتوماتیک ۸٫۳ لیتر در کیلومتر است. با توجه به باک ۵۰ لیتری این خودرو، با باک پر ساندروی دستی و اتوماتیک می‌توان به ترتیب ۷۴۰ و ۶۰۰ کیلومتر بدون مراجعه به پمپ‌بنزین رانندگی کرد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ساندروی دستی ۱۰٫۵ ثانیه طول می‌کشد و می‌تواند تا ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. ساندروی اتوماتیک نیز با نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۱۱٫۵ ثانیه طی می‌کند.

فروش فوری و پیش‌فروش ساندرو از ۲۲ آذر شروع می‌شود و قرار است در هر شیوه فروش ۱۵۰۰ دستگاه ساندرو واگذار شود. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: