کد خبر: ۵۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - 09 December 2015
با فروش شرکت Keurig به‌نظر می‌رسد رقابت برای جذب بیشتر مشتریان قهوه‌های داغ، داغ‌تر خواهد شد.
 مسئولان Keurig، شرکتی که در زمینه تولید دستگاه‌های قهوه‌ساز شهرتی جهانی دارد با فروش 14 میلیارد دلاری به گروه‌سرمایه‌گذاری زیرمجموعه هلدینگ JAB موافقت کردند تا دور جدیدی در رقابت‌های موجود در بازار این محصول دوست‌داشتنی آغاز شود.

علی‌ رغم وجود این قرارداد، JAB اعلام کرده Keurig به‌طور مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد و حتی مقر آن نیز در واتربری ورمونت باقی خواهد ماند تا بدین‌ترتیب طرفداران این برند کمترین تغییری را در طعم قهوه‌های تولیدی احساس نکنند. این اقدام JAB به تشکیل امپراطوی قدرتمند در این حوزه کمک شایانی خواهد کرد. در حال حاضر این شرکت لوکزامبورگی سهام قالب Jacobs Douwe Egberts  از جمله شرکت‌های مطرح در این حوزه را در احتیار دارد و تعداد سهام آن از دو شرکت مطرح Peet's Coffee & Tea and Caribou Coffee (که در حال حاضر بسته‌های حاوی قهوه را برای ماشین‌های Keurig تولید می‌کنند) هم کم نیست. 

این اقدام به JAB کمک خواهد کرد تا رقابتی نزدیک‌تر با پیشتاز بازار قهوه، نستله داشته باشد. کارشناسان معتقدند در پرتو این اقدام، تعداد فروش جهانی دستگاه‌های قهوه‌ساز Keurig نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت. 

این قرارداد در ادامه روند نزولی فروش K-cup های Keurig (که در واقع لیوان‌های کوچک پر شده با قهوه این شرکت هستند و 80 درصد از درآمد فروش محصولات Keurig  را رقم می‌زنند) صورت گرفته است. لازم به ذکر است که میزان فروش این لیوان‌های پرشده از قهوه خام، با افزایش 1 درصدی در سال منتهی به 26 سپتامبر به 3.6 میلیارد دلار رسیده اما میزان فروش دستگاه‌های قهوه‌ساز این شرکت با کاهش 23 درصدی در همین مدت به 632.6 میلیون دلار رسیده است. در بازار سهام نیز شاهد کاهش 61 درصدی ارزش سهام این شرکت از ابتدای سال جاری میلادی بوده‌ایم. با این وجود احتمالا هلدینگ JAB آینده روشنی را برای این شرکت متصور می‌شده که برای خرید هر سهم از مجموع سهام آن، 92 دلار پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است که فعالیت‌های Keurig تنها به بازار قهوه محدود نشده و در ماه سپتامبر این شرکت دستگاهی 300 دلاری را روانه بازار کرد که نوشیدنی‌های گازدار مانند نمونه‌های تولیدی کوکاکولا را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کوکاکولا بزرگ‌ترین سهام‌دار Keurig  به شمار می‌آید و در حال حاضر 17.4 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. سهامی که ارزششان پس از این قرارداد به 2.4 میلیارد دلار خواهد رسید. بزرگ‌ترین تولید کننده نوشابه‌های گازدار روز دوشنبه رسما اعلام کرد که از حضور هدلینگ JAB در این قرارداد، حمایت خواهد کرد. آن‌طور که از شواهد پیداست این قرارداد در سه‌ماهه اول سال آتی میلادی، نهایی خواهد شد.  
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: