کد خبر: ۵۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - 05 December 2015
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد 77 درصدی اعتبارات جذب شده طرح‌های عمرانی در این منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: رضا مسرور در جریان بازدید از روند پیشرفت پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و زیرساختی منطقه آزاد انزلی، با بیان اینکه با اتخاذ سیاست تمرکز بر پروژه‌های کلیدی و هسته‌های اساسی توسعه بر مبنای برنامه‌ریزی core planning  این میزان رشد در تخصیص اعتبارات برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها  تحقق یافته،افزود: عمده این اعتبارات مالی برای تسریع در اجرای پروژه‌هایی نظیر موج شکن‌های شرقی و غربی و اسکله بندر کاسپین، احداث بلوار دسترسی به این بندر و همچنین تقاطع غیر همسطح ورودی بندرگاه کاسپین هزینه  شده است. 

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اعتبارات صرف شده، برنامه هسته اصلی توسعه منطقه یعنی امکان استفاده از ظرفیت مبادلات تجاری دریای خزر و راه‌اندازی کریدورهای ترانزیتی با محوریت مجتمع بندری کاسپین و حلقه‌های زیر ساختی مرتبط با آن را پشتیبانی می‌کند تصریح کرد: در آینده نزدیک با بهره‌برداری از این مجتمع بندری شاهد تحولات شگرفی در بخش‌های اقتصاد و اشتغال و حوزه‌های مرتبط با آن خواهیم بود.

مسرور با اشاره به اینکه حدود 70 درصد مجموع درآمدهای کسب شده سازمان از ابتدای سال تاکنون برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی منطقه هزینه شده اظهار کرد: حدود 10 درصد از این درآمدها نیز برای نگهداری طرح‌های عمرانی به بهره‌برداری رسیده مصرف شده است، تا در کنار سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح‌های عمرانی موضوع نگهداشت آنها نیز به طور همزمان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص رشد مناسب نسبت هزینه‌های عمرانی به جاری سازمان گفت: با این میزان رشد تحقق یافته در عملکرد عمرانی، شاخص نسبت هزینه کرد طرح‌های عمرانی به هزینه‌های جاری در سال 1394 به 86 درصد رسیده که نشان از جهت‌گیری استراتژیک سازمان برای تکمیل هرچه سریع‌تر طرح‌های عمرانی و زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه دارد.

وی از مرکز همایش‌ها و نمایشگاهی منطقه بازدید و ضمن ارزیابی فرآیند کنترل پروژه بر لزوم تسریع در اجرای این طرح زیرساختی تاکید و افزود: لازم است مطابق برنامه‌ریزی زمانی صورت گرفته همه مساعی و همت مجموعه دست اندرکاران این طرح برای اتمام  پروژه تا پایان سال‌جاری متمرکز شود تا امکان برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در سه ماهه اول سال آینده در آن فراهم آید.

گفتنی‌ست پروژه مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های منطقه  از اواخر سال قبل آغاز شده تاکنون بیش از هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: