کد خبر: ۵۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - 28 November 2015
نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه "موج" با مضمون "پند و اندرز" و "پند آموزی" در جزیره کیش برگزار می شود.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: ابراهیم حصاری که از سوی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان دبیر این جشنواره منصوب شده است درباره برنامه های این جشنواره گفت:  نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج با هدف ایجاد پیوندی نو میان ادبیات غنی معاصر و کهن ایران زمین با هنر سینما با مضامینی هم چون  "پند و اندرز" و "پند آموزی" با نگاهی باز و نو به هر آنچه پیرامون این موضوع وجود دارد اسفند ماه سالجاری در جزیره کیش برگزار می شود.

ابراهیم حصاری در خصوص هیئت انتخاب این جشنواره گفت: مسئولیت انتخاب آثار را به دست کارگردانان جوان و کارآزموده سپرده ایم. 

وی مجیدرضا مصطفوی، حسین مهکام و رضا شیخلانی را به عنوان اعضای هیئت انتخاب این جشنواره معرفی کرد و گفت:  این هیئت کار خود را نیمه بهمن ماه سالجاری با بازبینی آثار ارسال شده به دبیرخانه نخستین جشنواره فیلم کوتاه موج آغاز می کنند.

به گفته دبیر جشنواره در هر فیلمی مضمونی از آموزش وجود دارد و باتوجه به ادبیات غنی ایرانی اسلامی که پشتوانه تولید آثار است در اغلب فیلم های کشورمان شاهد پند آموزی و مفاهیم آموزشی هستیم.

وی با تاکید بر این امر گفت: شاید در نگاه اول بسیاری از هنرمندان اثر خود را خارج از چارچوب موضوع مطرح شده ببینند اما با کمی توجه می توان زوایایی از پند آموزی و آموزش را در آثارشان یافت.

ابراهیم حصاری گفت: ما در این دوره از جشنواره علاوه بر بخش اصلی که شامل آثار مستند و داستانی است در بخش ویژه فرصتی را هم برای حضور و رقابت آثار انیمیشن فراهم کرده ایم.

بازخوانی، نگاه و برداشتی از حکایات و متون کهن و معاصر به صورت منظوم و منثور ایرانی و اسلامی و پرداخت به موضوعات روز جامعه با نگاهی پندآموز از جمله موضوعات جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج است.

شرکت کنندگان از 25 آبانماه سالجاری تا پایان وقت اداری 15 بهمن امسال فرصت دارند آثار خود را به  نشانی جزیره کیش، ساختمان بساک، معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه موج ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 07644455380 و  09377925557 تماس بگیرند.

همچنین علاقمندان می توانند برای آگاهی بیشتر جزییات، دریافت فرم شرکت در جشنواره و فراخوان به وب سایت جشنواره فیلم کوتاه موج به آدرس  art.kish.ir مراجعه کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: