کد خبر: ۵۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - 24 November 2015
مروری بر سینمای مسعود کیمیایی همراه با نمایش برخی از فیلم‌های او از سه شنبه 3 آذر در سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
سیدروح‌اله حجازی پنجمین فیلم سینمایی خود را با نام «گربه رو» (کَت‌واک) جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حجازی چند وقتی است که در سکوت خبری کار پیش تولید «گربه رو» را انجام داده است.

«گربه رو» پنجمین فیلم سینمایی سیدروح‌اله حجازی است. او در این فیلم نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی را برعهده دارد و امیدوار است که آن را در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی کند.

«گربه‌ رو» اکنون در پایان مرحله پیش‌ تولید است و بلافاصله پس از فراهم شدن بعضی جزئیات، جلوی دوربین می‌رود.

مروری بر سینمای مسعود کیمیایی در سینماتک خانه هنرمندان ایران

آثار مسعود کیمیایی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

مروری بر سینمای مسعود کیمیایی همراه با نمایش برخی از فیلم‌های او از سه شنبه 3 آذر در سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

فیلم‌هایی هم چون «خط قرمز»، «سرب»، «اعتراض» و برخی دیگر از آثار این کارگردان پیشکسوت در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آیند.

جواد طوسی، امید روحانی، سعید راد، پرویز نوری، فریماه فرجامی، کیوان کثیریان به نقد و بررسی آثار مسعود کیمیایی می پردازند.

نخستین نشست این برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران سه شنبه 3 آذر با حضور مسعود کیمیایی برگزار شد.

دو اجرایی شدن نمایش « باغ آلبالو»

نمایش « باغ آلبالو» به کارگردانی آتیلا پسیانی تا پایان اجراهای خود در روزهای پایانی هفته طی دو نوبت به صحنه خواهد رفت.

این اثر نمایشی که از 22 مهر ماه اجرای خود را در تالار چهارسو آغاز کرده روزهای پنجم، دوازدهم و سیزدهم آذر ماه در دو نوبت به صحنه خواهد رفت.

براساس این گزارش اجرای اول این اثر نمایشی در روزهای یاد شده ساعت 18 و اجرای دوم ساعت 20 خواهد بود.

نمایش « باغ آلبالو» تا 13 آذر ماه هر روز غیر از شنبه ها ساعت 20 با بازی ، (به ترتیب حروف الفبا) آتیلا پسیانی، خسرو پسیانی، ستاره پسیانی، نوید جهانزاده، روح الله حق گوی لسان، بهاره رهنما، الیکا عبدالرزاقی، مهدی صدر، رامین ناصرنصیر، سروناز نانکلی، فاطمه نقوی روی صحنه می‌رود.

برگزاری هفتمین نشست شورای آموزشگاه‌های آزاد سینمایی با حضور ایوبی

هفتمین نشست شورای آموزش دفتر مطالعات سینمایی که به منظور بررسی درخواست‌ها و صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌های آزاد سینمایی روز دوشنبه دوم آذر با حضور دکتر حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی برگزار شد.

در ابتدای این نشست "جواد صباغ" ، سرپرست دفتر مطالعات، گزارشی از وضعیت موجود آموزشگاه های آزاد سینمایی و نیز عملکرد دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ،ارائه کرد.

در ادامه نشست، "امین تارخ" ،" دکتر محسن هاشمی" و" مهری شیرازی" نیز هر یک به طرح دیدگاه‌ها و مسائل و موضوعات پیرامون آموزشگاه‌های سینمایی پرداختند.

دکتر ایوبی پس از استماع نظرات هنرمندان حاضر در نشست، ضمن حمایت از طرح پیوستن انجمن مدیران آموزشگاه های سینمایی به خانه سینما، بر لزوم راه اندازی سامانه جامع آموزشی به منظور تعامل بهتر و اثربخش تر با آموزشگاه ها ، رتبه بندی آموزشگاه ها و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای مدیران آموزشگاه ها توسط مدرسه ملی سینما تاکید کرد.

در ادامه جلسه ،تعدادی از پرونده‌های درخواستی با حضور دکتر حجت الله ایوبی مطرح و در مورد آنها تصمیم گیری شد .

جواد صباغ ، امین تارخ ،دکتر محسن هاشمی ،محمد حسین فرج ، مهری شیرازی و مهسا اصانلو اعضای این شورا هستند که ریاست آن را امین تارخ به عهده دارد.

نمایش مستند «پیشوا خواهم شد» در سینماحقیقت!

فیلم مستند «پیشوا خواهم شد» تولید سال 2015 روسیه به کارگردانی «آندره‌ی اوسیپوف» در بخش نمایش‌های ویژه نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به نمایش درمی‌آید.

این فیلم تقدیر دردناک «والری بروسوف» شاعر و نویسنده نمادگرای روس به روایت تاریخ سینمای سکوت است؛ اینکه پُرنورترین ستاره‌ی عصر نقره‌ای ادبیات روسیه چطور و چگونه برای همیشه افول کرد و ناپدید شد؟

آندره‌ی اوسیپوف بیش از 20 سال است که مستند می‌سازد و در کارنامه‌ی فیلمسازی‌اش، آثاری چون نبرد، صداها، دمیده شدن با باد، و غیره...، شکار یک فرشته یا چهار شاعر پیشگو، شور مارینا، Coctebel’s pebbles دیده می‌شود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

فیلم عاشقانه شعیبی به زودی کلید می‌خورد

با اضافه شدن فرزین صابوی و رضا مولایی، تمرین و دورخوانی بازیگران با حضور بهروز شعیبی به تازگی آغاز شده است تا به زودی این فیلم کلید بخورد.

مهدی هاشمی، آتیلا پسیانی، هانیه توسلی، بهنوش طباطبایی، بابک حمیدیان، فرزین صابونی، رضا مولایی و پدرام شریفی بازیگران «سیانور» هستند که تا کنون حضورشان در این پروژه قطعی شده است. البته به زودی بازیگران دیگر فیلم هم مشخص می‌شوند.

شعیبی پس از موفقیت فیلم «دهلیز»، اینبار سراغ ساخت یک عاشقانه پلیسی رفته است که در دهه 50 می گذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره زمانی به تصویر کشیده می شود.

به تازگی تمرین و دورخوانی بازیگران «سیانور» با حضور بهروز شعیبی کارگردان و علی صلاحی بازیگردان پروژه آغاز شده است، تا این فیلم به زودی در تهران کلید بخورد.

ترکیب بازیگران فیلم جدید بهروز شعیبی بسیار متنوع است و چون قصه در دهه 50 می گذرد قطعا هر کدام از این بازیگران گریم های متفاوتی خواهند داشت.

عوامل تولید این فیلم که فیلمنامه آن توسط مسعود احمدیان نوشته شده است، عبارتند از:مدیر فیلمبرداری:علی برازنده، صدابردار:کامران کیان ارثی، طراحان گریم:زهرا و فاطمه کمالی، طراح صحنه و لباس:آیدین ظریف، مدیر تولید:شهاب علی بخشی، دستیار اول کارگردان:صالح غربی جوان، برنامه ریز:علی صابری، منشی صحنه:مرجان تاجیک، بازیگردان:علی صلاحی، عکاس: مهدی دلخواسته، مشاور رسانه ای:بیتا موسوی، مدیر تدارکات:حیدر زرقومی.

«سیانور» دومین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی به تهیه کنندگی سید محمود رضوی و محصولی از موسسه سینمایی سیمای مهر است.

دروازه ساعات به کیش رسید

نمایش "دروازه ساعات" به کارگردانی "سیدجواد هاشمی" به همت دفتر نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی در جزیره کیش اجرا می شود.

این نمایش به کارگردانی و نویسندگی "سیدجواد هاشمی" پس از اجراهای موفق در تهران قصد دارد این بار از تاریخ 10 تا 20 آذر میزبان مخاطبان خود در جزیره کیش باشد.

در این اثر که روایتی از ورود اسرای کربلا به همراه سر امام حسین (ع) از دروازه ساعات به شهر شام نمایش داده می‌شود بازیگرانی چون "علی سلیمانی"، "مرجان قمری"، "سعید بحرالعلومی"، "محمدعلی سلیمان تاش"، "حسین میرزاییان"، "امیر رونقی"، "یوسف طاهریان"، "عارف برهمن" و "ایرج طایفه" هنرنمایی می کنند.

"شاهین صمد پور" در کنار "سیدجواد هاشمی" وظیفه طراحی و تحقیق نمایش "دروازه ساعات" را برعهده داشته است.

از دیگر عوامل این نمایش باید به "ایرج طایفه" مدیر تولید، "عباس دلدار" مدیر برنامه ریزی، "سهیلا جوادی" طراح گریم و لباس"، "جلال خباز" دستیار کارگردان"، "کمال رضوی" طراح حرکات و "سبا سلیمانی" منشی صحنه اشاره کرد.

گفتنی است این نمایش به همت نمایندگی دفتر سازمان تبلیغات اسلامی در کیش به روی صحنه می رود. پیش از این نیز این اثر در مجموعه های تئاترشهر، برج آزادی و حوزه هنری در طول سال های 87 تا 91 به روی صحنه رفته است.

نشستی دیگر برای شاهزاده روم

نشست نقد و بررسی «شاهزاده روم» در باشگاه فیلم فرهنگسرای رازی صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رازی، در این نشست که با حضور هادی محمدیان کارگردان و سایر عوامل فیلم برگزار می‌شود، «شاهزاده روم» دومین انیمیشن بلند سینمایی نمایش داده شده و محمدتقی فهیم منتقد پیشکسوت سینمایی، به نقد و بررسی این اثر می پردازد. وحید پناهلو، مجری و کارشناس این نشست خواهد بود.

آیین نمایش و نقد و بررسی انیمیشن «شاهزاده روم» چهارشنبه 4 آذر از ساعت 16 در پردیس سینمایی رازی برگزار می شود.

«شاهزاده روم» در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توانست دو لوح تقدیر ویژه کسب کند. همچنین در اولین حضور رسمی خود در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر جایزه ویژه دبیر جشنواره را به دست آورد.

«شاهزاده روم» داستان عاشقی و دلدادگی پرنسسی مسیحی و پاکدامن به نام ملیکا را روایت می‌کند که از تبار پدر، از نوادگان یشوعا وصی حضرت عیسی و از تبار مادر نواده قیصر روم است. سرنوشت این بانوی پاکدامن به گونه‌ای رقم می‌خورد که وی نهایتاً به بلاد اسلامی عزیمت می‌کند. این پرنسس مسیحی نهایتاً پس از آنکه به همسری امام یازدهم شیعیان در می‌آید، مادر منجی بشریت می‌شود.

پردیس سینمایی رازی در خیابان هلال احمر نرسیده به میدان رازی واقع شده است.

نشست انجمن های هنرهای نمایشی با حضور معاون هنری وزیر برگزار می‌شود

نشست انجمن‎های هنرهای نمایشی سراسر کشور چهارشنبه 4 آذر با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی و حمیده ماحوزی مدیر کل ارشاد استان بوشهر در عسلویه برگزار می‌شود.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی ، حمیده ماحوزی مدیر کل ارشاد استان بوشهر در نشست سراسری روسای انجمن های هنرهای نمایشی کشور شرکت می‌کنند.

این نشست سراسری با حمایت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، عسلویه و به منظور تشریح آیین‎نامه جدید انتخابات انجمن‏‌های هنرهای نمایشی استان‌ها و تبادل‎نظر و بررسی مشکلات اجرایی و کارکردی هنرمندان تئاتر استان های مختلف کشور برگزار می شود.

در این گردهمآیی ، روسای انجمن‌های هنرهای نمایشی 33 استان کشور، گرد هم می‎آیند تا در جریان جزئیات آیین‎نامه جدید انتخابات انجمن‌های هنرهای نمایشی و نحوه سازمان‏دهی و رابطه آنها با انجمن هنرهای نمایشی ایران قرار گیرند.

آیین‎نامه جدید انجمن‎های هنرهای نمایشی استان‎ها که انتخاب هیات مدیره را از طریق انتخابات و با حضور هنرمندان و گروه‎های نمایشی تعریف کرده ارتباط دو سویه انجمن و گروه‎های تئاتر را شکل خواهد داد.

نمایش فیلم‌های برگزیده‌ی جشنواره فیلم‌های صنعتی در دانشکده سینما

فیلم‌های برگزیده‌ی سومین جشنواره فیلم های صنعتی در دانشکده‌ی سینما به نمایش در میآیند.

فیلم های برگزیده ی سومین جشنواره فیلم‌های صنعتی 8 ام و 9 ام آذر ماه، در تالار فارابی دانشکده ی سینما دانشگاه هنر به نمایش در خواهند آمد.

امین مختاری، نایب دبیر انجمن علمی سینما دانشگاه هنر با اعلام این خبر گفت: انجمن علمی سینما قصد دارد تا با برنامه ای سریالی آثار برگزیده‌ی جشنواره‌های معتبر ایران را در دانشکده‌ی سینمای دانشگاه هنر به نمایش در آورد.

او افزود: این برنامه با نمایش فیلم‌های برگزیده‌ی جشنواره دانشجویی نهال آغاز شد و مورد استقبال دانشجویان دانشگاه های تهران قرار گرفت. از این رو این برنامه‌ی اکران به شکل منظم با همکاری سایر جشنواره های معتبر ایران ادامه پیدا خواهد کرد و در این زمان نوبت به جشنواره ‌ی فیلم های صنعتی(فردا) رسیده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد که سانس اول اکران این فیلم ها روز یکشنبه، 8 ام آذر ماه ساعت 2 الی 4 و سانس دوم و سوم اکران این فیلم‌ها روز دوشنبه، 9 ام آذرماه ساعت 13 الی 15 و 15 الی 17 در سالن فلاحت پور دانشکده ی سینما دانشگاه هنر خواهد بود.

لازم به ذکر است که ورود برای عموم علاقه مندان آزاد می باشد.

نمایش و تحلیل فیلم سینمایی «ناهید»

این نشست توسط «سیاووشان» مرکز خدمات روانشناسی در پردیس سینمایی کوروش برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «ناهید» به نویسندگی و کارگردانی «آیدا پناهنده»، به تهیه‌کنندگی «بیژن امکانیان» و همچنین با بازی «ساره بیات»، «پژمان بازغی» و «نوید محمدزاده» که هم اکنون در سینماهای مختلف تهران روی پرده است؛ ساعت 11 قبل‌ازظهر تا 3 بعدازظهر روز جمعه 6 آذرماه جاری توسط «سیاووشان» مرکز خدمات روانشناسی و با حضور متخصصان روان‌پژوه و جامعه‌شناس از جمله؛ «رضا شهلا»، «شروین وکیلی» و «افشین یداللهی» در پردیس سینمایی کوروش تهران به نمایش درمی‌آید و پس از آن مورد تحلیل روان‌کاوانه و روان‌پژوهانه قرار می‌گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: