کد خبر: ۵۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - 24 November 2015
بانك K.F.W بانكي توسعه‌اي و دولتي است كه 80 درصد از سهام آن به دولت مركزي و 20 درصد آن به دولت‌هاي محلي تعلق داشته و 75 ميليارد يورو بازار سرمايه را در اختيار دارد.
علي‌اشرف افخمي، رئيس هيأت مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: در جريان برگزاري كنفرانس بررسي فرصت‌هاي اقتصادي و مالي در شهر فرانكفورت آلمان، قرار شد همكاري گسترده‌اي بين بانك صنعت و معدن و بانك توسعه‌اي K.F.W آلمان در ابعاد و زمينه‌هاي مختلف پس از برداشتن تحريم‌ها صورت پذيرد.

 وي ضمن مثبت توصيف كردن نتيجة سفر تيم اقتصادي و مالي كشورمان به آلمان تصريح كرد: تا كنون شركت‌هاي توانمند آلماني كه داراي تجربه و دانش فني هستند به ايران سفركرده و قرار است در زمينه‌هاي مختلف صنعتي نظير پتروشيمي، خودروسازي و فناوري‌هاي نو با كشورمان همكاري داشته باشند.

وي بيان داشت: بانك K.F.W بانكي توسعه‌اي و دولتي است كه 80 درصد از سهام آن به دولت مركزي و 20 درصد آن به دولت‌هاي محلي تعلق داشته و 75 ميليارد يورو بازار سرمايه را در اختيار دارد.

به گفته افخمي، بانك ياد شده علاوه بر اين كه در زمينه پروژه‌هاي زيرساختي فعاليت مي‌كند از طريق بانكداري صنايع كوچك كه در زيرمجموعه خود دارد از صنايع كوچكي كه فعاليتشان جنبه صادراتي دارد نيز حمايت مي‌كند.

مديرعامل بانك صنعت و معدن با اشاره به شرايط مثبت بانك صنعت و معدن براي حضور در عرصه بين‌الملل گفت: بانك توسعه‌اي K.F.W براي همكاري با ما به منظور اجراي پروژه‌هاي زيربنايي دركشور اعلام آمادگي كرده است.

وي بيان داشت: بانك K.F.Wسالانه حدود 20 تا 30 ميليارد يورو تسهيلات به واحدهاي صنعتي بزرگ، متوسط و كوچك به ويژه بخش‌هاي زيرساختي اقتصاد كشورش اعطا مي‌كند كه شباهت زيادي با نوع عملكرد بانك صنعت و معدن دارد.

افخمي در ادامه از تفاهم مقامات ارشد اين بانك با بانك مزبور در خصوص معرفي طرح‌هاي اولويت‌دار كشورمان از طريق بانك صنعت و معدن و به منظور ايجاد خطوط اعتباري خبر داد كه در نظر است پس از اجرايي شدن برجام و در دوران پساتحريم به مرحله اجرا در آيد. 
مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: هم‌چنين در ديداري كه با مديران عامل بانك‌هاي دويچه و A.K.A آلمان نيز انجام شد در خصوص تعامل فيمابين گفتگو شده و مقرر شد كه همكاري گسترده‌اي در زمينه آموزش و تبادل تجربيات و دانش صورت گيرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: