کد خبر: ۵۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - 20 November 2015
مدیرکل گمرک، ترانزیت و ارزش افزوده منطقه آزاد قشم گفت: هیچ کالایی در مسیر سبز گمرک این منطقه معطل نمی ماند و همه کاالاهایی که در این مسیر قرار بگیرند، بدون انجام تشریفات مرسوم گمرکی به سرعت ترخیص می شوند.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: محمدرضا عطاآبادی افزود: با ارتقاء سیستم نرم افزاری گمرک این  منطقه، این مسیر به موازات مسیر قرمز برای ورود و خروج کالاهای یک نواخت و یک دست در این گمرک ایجاد شده و از اول آذرماه جاری راه اندازی می شود.

مدیرکل گمرک، ترانزیت و ارزش افزوده  منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه این طرح در سرزمین اصلی اجرا شده است، مهم ترین دلیل اجرا نشدن آن را تاکنون در قشم، تنوع کالاهای وارداتی به این جزیره دانست.

وی اجرای طرح مسیر سبز گمرکی را درگمرک تحولی بزرگ و نقطه عطف بسیار مهمی خواند  و یادآور شد: این اقدام علاوه بر تسریع فرایند ترخیص کالا و کاهش هزینه ها، اعتماد دو جانبه و رو به رشدی را نیز برای گمرک منطقه آزاد قشم و تولید کنندگان، بازرگانان و سرمایه گذاران به ارمغان می آورد.  

عطاآبادی، گمرک منطقه آزاد قشم را شریک تجاری مطمئنی برای تولیدکنندگان و بازرگانان نه تنها قشم بلکه کل کشور دانست و تصریح کرد:  هدف این گمرک افزایش تسهیلات حداکثری در ارائه خدمات به تجار و تولید کنندگان و ایجاد رضایتمندی این قشر و شتاب بخشیدن به روند تولید، واردات و صادرات در منطقه آزاد قشم است.

مدیرکل گمرک، ترانزیت و ارزش افزوده منطقه آزاد قشم مهم ترین ویژگی های کالاها را در مسیر سبز، یک نواخت بودن نوع کالا، خوشنامی صاحبان کالا و ارائه شدن اسناد صحیح از سوی آنها اعلام کرد.

عطا آبادی با بیان اینکه از تاریخ یاد شده کلیه اسناد خروجی کالاها با امضا دیجیتال خارج خواهند شد ابراز امیدواری کرد در صورت تامین امکانات و تجهیزات لازم، طرح اظهار از راه دور نیز تا پایان سال جاری در این گمرک راه اندازی و اجرا شود.

به گفته وی این طرح به همه تولید کنندگان و بازرگانان این امکان را می دهد که بدون حضور فیزیکی و تنها از راه دور کالای خود را ترخیص نمایند و از پرداخت هزینه های گزاف آمد و شد و معطلی های فراوان در گمرک معاف شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: