کد خبر: ۵۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - 18 November 2015
مدير عامل بانک قوامين:
مدير عامل بانک با اشاره به وضعيت اقتصاد بنگاه ها و اقتصاد دولتي کشور توجه به اقتصاد خانوار را مورد تاکيد قرارداد و خاطرنشان کرد: نقش آفريني در بهبود اقتصاد خانوارها در وضعيت کنوني يکي از جاهاي خالي در نظام پولي و بانکي کشور است؛ چرا که با وجود بازدهي کمتر، نرخ ريسک پايين تري هم دارد و به صرفه مي باشد.
توجه به افکار عمومي و ارزيابي آن و نيز پاسخگويي به ذي نفعان دو فرايند مهم در روابط عمومي است که عدم توجه به آن بقاي سازمان را به خطر مي اندازد.

 دکتر غلامحسن تقي نتاج، مدير عامل بانک، در چهارمين همايش تخصصي کارشناسان و نمايندگان روابط عمومي بانک با بيان مطلب فوق گفت: روابط عمومي ها ديده بان هايي هستند که با ارزيابي پيرامون و محيط سازمان مسير حرکت را نشان مي دهند و زمينه تداوم حيات سازمان را فراهم مي آورند.

وي با اشاره به اينکه قوي ترين سازمان ها اگر پيوسته افکار عمومي و برداشت عموم مردم از سازمان خود را رصد نکنند و پاسخگو نباشند، از پا در مي آيند، افزود: از آنجا که هر سازماني در کنار موافقان، مخالفاني دارد که در ديد خوشبينانه رقبا و در ديد بدبينانه دشمن سازمان هستند، توجه به اين دو مهم بسيار حائز اهميت است.

مدير عامل بانک در ادامه با تبيين مفهوم آينده پژوهي گفت: ساختن آينده مطابق آنچه سازمان ما مي خواهد، تعريفي از مفهوم آينده پژوهي است و دست يابي به اين مفهوم، نيازمند نوآوري و ابتکار عمل است و در همين راستا مسوولان روابط عمومي با توجه به تفاوت هاي محيطي وقوميتي هر منطقه بايد آينده پژوهي را باور داشته باشند و از اين طريق آينده را متناسب با اهداف و نيازهاي سازمان طرح ريزي نمايند.

دکتر نتاج در ادامه به تشريح اهميت جايگاه روابط عمومي در بانک پرداخت و تصريح کرد: يکي از شرکاي مهم سازمان در رسيدن به ايده آل ها در پروسه آينده پژوهي همکاران روابط عمومي ها هستند و ضروري است پتانسيل، توانايي و ظرفيت هاي بانک توسط کارشناسان روابط عمومي مورد مطالعه مداوم و مستمر قرار گيرد تا امکانات بانک براي خلق محصول و خدمات مورد نياز مشتريان تعريف و از آن بهره برداري گردد.

وي در ادامه افزود: همکاران روابط عمومي به عنوان ياوران سازمان در ايجاد رابطه دو طرفه با ذي نفعان و صاحبان سهام نقشي اثرگذار و ماندگار دارند که نبايد از آن غافل شد.

مدير عامل بانک با اشاره به وضعيت اقتصاد بنگاه ها و اقتصاد دولتي کشور توجه به اقتصاد خانوار را مورد تاکيد قرارداد و خاطرنشان کرد: نقش آفريني در بهبود اقتصاد خانوارها در وضعيت کنوني يکي از جاهاي خالي در نظام پولي و بانکي کشور است؛ چرا که با وجود بازدهي کمتر، نرخ ريسک پايين تري هم دارد و به صرفه مي باشد.

دکتر نتاج اظهار اميدواري کرد: با کمک و همراهي همکاران در مجموعه روابط عمومي، خدمات بانک را داخل خانوارها گسترش دهيم و در اين راستا گامي موثر در جهت حفظ و افزايش سرمايه اجتماعي و اعتماد عمومي برداريم.

وي در تشريح اينکه گره هاي جديد در علم بازاريابي به دست همکاران روابط عمومي ها باز مي شود، افزود: شناسايي اينکه ذي نفعان و مشتريان چه مي خواهند و چه چيز آسايش آنان را فراهم مي کند با همکاران روابط عمومي است؛ چرا که در بازار جديد نمي توان مشتري را در دايره اي بسته مجسم کرد.

مدير عامل بانک با بيان اينکه ثروت قوامين مشتريان بيروني و دروني آن هستند، تصريح کرد: ايجاد روابط مستحکم با مشتريان و ذي نفعان بيشتري را دو شاخص مهم است که بايستي مورد توجه ويژه قرار گيرند.

دکتر نتاج با تاکيد بر اينکه فرايند روابط عمومي بايستي راهبرد داشته باشد و هم ساله اين راهبردها مورد ارزيابي قرار گيرد، افزود: ثروت ما اعداد و ارقام نيست، بلکه سرمايه اصلي بانک مشتريان بيروني و داخلي هستند که بايستي توجه ويژه به آن ها شود.

مدير عامل بانک بر ضرورت رازداري در سازمان اشاره کرد و يادآور شد: چهار نکته مهم را بايستي همه عزيزان در روابط عمومي مد نظر قرار دهند که اين نکات عبارتند از: صميميت، جلب رضايت، جلب مشارکت، انسجام سازماني، حرکت هدفمند و هوشمند در راستاي اهداف سازمان.

گفتني است چهارمين همايش سراسري مديران و کارشناسان روابط عمومي بانک قوامين به مدت دو روز در مجموعه فرهنگي و ورزشي پاس قوامين برگزار شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: