کد خبر: ۵۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 15 November 2015
معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: ۲۴۰ حزبی که تا کنون فعالیت خود را در چارچوب قانون انجام داده اند می توانند در انتخابات اسفند شرکت کنند و تبلیغات انتخاباتی داشته باشند.
به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی با شرکت در برنامه پیشخوان‌خبر آخرین اطلاعات را درباره انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که قرار است 7 اسفند امسال برگزار شود، مطرح کرد.

 معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور با اشاره به تاریخ دقیق ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی گفت: در ارتباط با انتخابات خبرگان‌رهبری و مجلس شورای اسلامی که هر دو قرار است 7 اسفند امسال برگزار شود، نامزدهای انتخاباتی خبرگان‌رهبری می‌توانند از 26 آذر و نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی از 28 آذر ثبت نام کنند.

معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور با اشاره به مهلت یک هفته نامزدهای انتخاباتی خبرگان رهبر و مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر کدام از نامزدهای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از تاریخ ثبت نام یک هفته فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: برای هریک از انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هیئت اجرایی در نظر گرفته شده است که هیئت اجرایی خبرگان رهبری از 19 آذر و مجلس شورای اسلامی از همان روز ثبت نام یعنی 28 آذر تشکیل می شود.

مقیمی با اشاره به فعالیت احزاب برای انتخابات خاطرنشان کرد: احزابی که تا کنون فعالیت خود را در چارچوب قانون انجام داده‌اند می‌توانند تبلیغات انتخاباتی داشته باشند ما در حال حاضر 240 حزب، گروه و تشکل داریم که وزارت کشور به تمامی آنها مجوز فعالیت داده؛ اگرچه تعدادی از آنها فعالیت چندانی ندارند.

وی تاکید کرد: 240 حزب، احزابی هستند که ما از فعالیت‌های انتخاباتی آنها حمایت می‌کنیم ولی احزابی که برابر کمیسیون 100 مجوز دریافت نکرده‌اند نمی‌توانند فعالیت انتخاباتی داشته باشند. البته افراد به تنهایی و بدون لوای حزب نیز مجاز هستند تبلیغات کنند و از نظر ما مانعی وجود ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: