کد خبر: ۵۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - 12 November 2015
وی تصریح کرد: امسال در مورد گندم که محصول استراتژیک است و بیمه این محصول به صورت فراگیر انجام می‌شود 100 درصد بیمه را تحت پوشش قرار می‌دهیم که در سال‌های گذشته کمتر از 50 درصد سطح زیر کشت بیمه شده و امسال با فراگیر کردن این محصول 100 درصد را بیمه می‌شود.
 عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه امسال دولت به منظور حمایت از صندوق‌های بیمه بخش کشاورزی تا پایان سال یک هزار و 150 میلیارد تومان واریز می‌کند، گفت: برای حمایت بیشتر از کشاورزان امسال سطح زیرکشت گندم 100 درصد زیر پوشش بیمه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ابوالفضل جوادیان صبح امروز در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: کشور ایران یک کشور بلاخیز است و از مجموع 40 بلایای طبیعی بیش از 31 بلا در ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه خسارات در بخش کشاورزی زیاد است، افزود: با توجه به افزایش خسارت‌ها در 5 سال گذشته حجم غرامت‌های پرداختی بیش از 20 هزار میلیارد است که 25 درصد ارزش افزوده در بخش کشاورزی است.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای رتبه نخست بلاخیز است، گفت: در تمامی زیر بخش‌ها خسارات منشأ آن قهر طبیعت، طوفان، تگرگ و سیل است.

جوادیان با بیان اینکه یکی از موثرترین نظام‌هایی که در دنیا تعریف شده، توسعه بیمه کشاورزی است و اینکه چقدر بیمه می‌تواند جبران خسارت کند بستگی به این امر دارد که منابع تا چقدر می‌تواند دولت در این راستا کمک کند.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد منابع موجود از طریق نظام کشاورزی و یارانه است، اظهار داشت: هرچه یارانه بیشتری تخصیص یابد، برد بیمه بیشتر می‌شود و به دلیل تفکر مثبت دولت و مجلس در برنامه پنجم و ششم نسبت به نظام و جایگاهی که برای آن تعریف شده است دولت پشتیبان است.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه بین 60 تا 70 درصد از خسارات توسط دولت پرداخت می‌شود، گفت: در سال 93 بیش از هزار میلیارد تومان غرامت پرداختی در بخش بیمه کشاورزی داشتیم که 70 درصد منابع توسط دولت تأمین شد و امسال در قالب بودجه هزار و 150 میلیارد تومان بودجه برای کمک به صندوق‌های بیمه محصولات کشاورزی تا پایان سال کمک می‌شود.

جوادیان با بیان اینکه حجم خسارات در سال‌های گذشته زیاد است، افزود: جبران خسارات بسیار زیاد است و بخش‌هایی از خسارات غیر قابل پیش بینی است و در سیستم محاسباتی در صندوق بیمه در سال‌های گذشته توقعات زیادی وجود داشته است.

وی تصریح کرد: امسال در مورد گندم که محصول استراتژیک است و بیمه این محصول به صورت فراگیر انجام می‌شود 100 درصد بیمه را تحت پوشش قرار می‌دهیم که در سال‌های گذشته کمتر از 50 درصد سطح زیر کشت بیمه شده و امسال با فراگیر کردن این محصول 100 درصد را بیمه می‌شود.

جوادیان افزود: برای خراسان جنوبی امسال دو محصول بیمه در نظر گرفته شد و در بخش بیمه دام سبک با وجود اینکه یارانه دولت 70 درصد بود اما مسئولان استان خراسان جنوبی تعهد کردند حق بیمه را خود پرداخت کنند و ما هم پذیرفتیم که بخش دیگر را ما باید پرداخت کنیم تا در این صورت 100 درصد دام خراسان جنوبی بیمه شود.

وی با اشاره به زعفران خراسان جنوبی اظهار داشت: دربخش بیمه زعفران مشکل تعرفه داشتیم که در قبال تعرفه کمتر پوشش بیمه‌ای بیشتری پرداخت می‌شود.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه خرید بیمه نامه کشاورزی با کارت اعتباری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در پنج سال گذشته حجم غرامت‌های پرداختی 20 میلیارد تومان بود که این میزان نزدیک به 25 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی بود.

جوادیان با بیان اینکه بیش از 60 تا 70 درصد منابع برای جبران خسارت‌ها توسط دولت تأمین می‌شود، افزود: به هر میزان که دولت‌ها یارانه بیشتری در این راستا تزریق کنند عملیات و پوشش‌های بیمه‌ای افزایش می‌یابد که امسال دولت یک هزار و 150 میلیارد تومان برای تقویت صندوق بیمه تا پایان سال تزریق می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: