کد خبر: ۵۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - 08 November 2015
شعبه‌ای نیز در دادسرای تهران برای پیگیری شکایت های شخصی در این زمینه تشکیل شده است و امیدواریم مدعیان حقوق بشر به‌دلیل وابستگی حکام سعودی با آنها، در این قضیه نیز چشم‌پوشی نکنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در هشتاد و هفتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه،  درمورد پیگیری دستگاه قضا در خصوص حادثه منا، گفت: این موضوع در دادستانی کل کشور با کمک وزارت امور خارجه، وزارت ارشاد، معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری و سایر حقوق‌دانان از لحاظ حقوقی مطرح شد و تعقیب آن توسط دادستان کل کشور و وزارت امور خارجه صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: شعبه‌ای نیز در دادسرای تهران برای پیگیری شکایت های شخصی در این زمینه تشکیل شده است و امیدواریم مدعیان حقوق بشر به‌دلیل وابستگی حکام سعودی با آنها، در این قضیه نیز چشم‌پوشی نکنند.

معاون اول قوه قضائیه در مورد کلاهبرداری معاون یکی از شعبه‌های بانکی در جنوب تهران و تبدیل 840 میلیارد تومان به ارز و دستگیری قبل از خروج از کشور اظهار داشت: وزارت اطلاعات از این بانک اطلاع داشته و از مدتی قبل این موضوع را تعقیب می کرده و سوار بر کار بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: این افراد قبل از اینکه نسبت به جرم اقدام عملی کنند، دستگیر شده و کارشان عقیم ماند که ما در این جا از وزارت اطلاعات در تهران تشکر می‌کنیم.

وی درخصوص تعداد افراد بازداشت‌شده در این پرونده، گفت: در یک سری از پرونده‌ها نمی‌توان گفت چند نفر دستگیر شده‌اند؛ چراکه گاهی افرادی به‌عنوان مظنون و مرتبط از لحاظ نگاه اطلاعاتی و انتظامی دیده می‌شوند، اما بعد از بررسی متوجه می‌شویم که در جرم دخالتی نداشته‌اند و برعکس آن را هم داشته‌ایم که ابتدا چند نفر محدود دتستگیر می‌شوند و بعد از اعترافات متوجه می‌شویم تعداد بیشتر است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: در این پرونده یک نفر به خارج رفته که دستگیر نشده و چند نفر نیز بازداشت شده‌اند.

اژه‌ای بیان داشت: کیفرخواست صادر نشده است، اما این افراد قبل از اینکه بتوانند پولی را از سیستم خارج کنند دستگیر شده‌اند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: