کد خبر: ۵۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - 05 November 2015
حسن‌زاده در ادامه با اشاره به تاثیر نقش مشارکت دانشگاه‌ها برای دانش‌بنیان کردن بخش صنعت، گفت: باید از وجود دانشگاه‌ها در این زمینه بهره‌مند شد و البته دانشگاه‌ها نیز باید در این رابطه همت داشته باشند، متاسفانه دانشگاه‌ها بیشتر به پشت میزنشینی عادت کرده‌اند و بیش از 20 سال است که تنها کارآموزان دانشگاه‌ها به صنعت مراجعه می‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به واگذاری و تغییر کاربری کارخانه‌های بنیان دیزل و ماشین‌سازی، گفت: کاربری محل کارخانه‌بنیان دیزل بر اساس قانون تغییر کارخانه‌ها به مجتمع‌های مسکونی و تجاری تبدیل می‌شود.


به گزارش فارس ، صمد حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در هشتمین نشست هیئت‌مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت، با تاکید بر همدلی و همکاری بیش از پیش بین اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت استان، اظهار داشت: امروز ارتباط خانه صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق بازرگانی خوب بوده و البته باعث افزایش دانش صنعتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه  هر چقدر انسجام انجمن‌ها بیشتر شود، بیشتر برای رفع مشکلات و مسائل موفق خواهیم بود، افزود: هر مشکلی راه حلی دارد و با همکاری و همدلی می‌توان مشکلات را به صورت کارشناسی بررسی و رفع کرد.

حسن‌زاده اضافه کرد: اتاق بازرگانی به همه جامعه استان تعلق دارد و مرکزی برای حضور تجار است تا اگر مشکلاتی وجود داشت، حتی‌الامکان با استفاده از اختیارات اتاق آن را با طی مسیرهای قانونی برطرف کنیم و همچنین در برنامه‌ریزی‌های اتاق سعی شده برنامه‌هایی که برای پیشرفت منطقه نیاز است، پی‌ریزی شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با توسعه و به‌روزآوری صنعت استان، با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین کشورهای دنیا درآمدی که از تکنولوژی و بحث دانش‌بنیان به دست می‌آورند، بیشتر از درآمد برخی کالاهای ماشینی است، تصریح کرد: به عبارتی صنعت در دنیا به سمت تولید محصولات دانش‌بنیان پیش می‌رود، متاسفانه واحدهای صنعتی ما فرهنگ چندین‌ساله سنتی را دنبال می‌کنند که باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بخش صنعت را با بحث‌های دانش‌بنیان آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه هر واحد صنعتی و تولیدی باید برای برای واحد خود ارزش قائل شود و برای توسعه آن تلاش کند، گفت: با توجه به این مسئله ضمن اینکه برای توسعه صنعت به حمایت دولت‌مردان نیاز است، صنعتگران نباید منتظر این باشند که همه چیز را دولت فراهم کند، بلکه باید خود برای توسعه واحد صنعتی‌شان تلاش کنند.

حسن‌زاده در ادامه با اشاره به تاثیر نقش مشارکت دانشگاه‌ها برای دانش‌بنیان کردن بخش صنعت، گفت: باید از وجود دانشگاه‌ها در این زمینه بهره‌مند شد و البته دانشگاه‌ها نیز باید در این رابطه همت داشته باشند، متاسفانه دانشگاه‌ها بیشتر به پشت میزنشینی عادت کرده‌اند و بیش از 20 سال است که تنها کارآموزان دانشگاه‌ها به صنعت مراجعه می‌کنند.

وی، تاکید کرد: وجود فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف در صنعت، فرصتی مناسب است که باید از آن با برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه صنعت استان استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ارتقای کیفیت و استاندارد محصولات و کالاهای تولیدی در استان، تصریح کرد: موضوع استاندارد در صنعت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که موجب اعتمادسازی در مردم نسبت به صنعت می‌شود و با توجه به این مسئله باید در خصوص استاندارد و کیفیت محصولات نظارت بیش از پیش اعمال شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سفر اخیر استاندار آذربایجان‌شرقی به جمهوری آذربایجان، گفت: در این دیدار دیپلماسی بالایی ازسوی استاندار ارائه شد، به نحوی که ذهنیت‌‌ها نسبت به کالاهای ایرانی تغییر یافت و در نتیجه علاقمندی برای کالاها ایرانی علی‌الخصوص کالاهای استان افزایش یافته است.

حسن‌زاده ادامه داد: این مسئله فرصتی مناسب برای توسعه همکاری‌های تجاری با کشور جمهوری آذربایجان است، باید از این فرصت به خوبی برای صادرات محصولات و کالاهای با کیفیت استان بهره‌مند شویم و با توجه به این مسئله می‌توان مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی استان را رفع کرد.

وی افزود: صنعت و تجارت تبریز امروز در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و امیدواریم جایگاه واحدهای تولیدی و بنگاه‌های صنعتی استان دوباره احیا شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری و تغییرکاربری کارخانه‌های بنیان‌دیزل و ماشین‌سازی، گفت: کاربری محل کارخانه بنیان‌دیزل، بر اساس قانون تغییر کارخانه‌ها به مجتمع‌های مسکونی و تجاری تبدیل شده و محل فعلی کارخانه به مجتمع تجاری تبدیل می‌شود و البته وجود این مسئله در دیگر واحدها موجب بروز نگرانی شده است.

وی در رابطه با زمین کارخانه ماشین‌سازی نیز تصریح کرد: برای احیای کارخانه ماشین‌سازی با یک شرکت ایتالیایی گفت‌و‌گو شده بود اما متاسفانه سازمان خصوصی‌سازی این ملک را به بورس گذاشته و پیشنهاد واگذاری کرده است.

حسن‌زاده، با بیان اینکه متاسفانه واحدهای صنعتی به کسانی واگذار می‌شود که به هیچ عنوان دانش و تجربه صنعتی ندارند، ادامه داد: وجود این مسئله مایه تاسف است، مکانی که برای صنعت شهر و کشور مایه افتخار و سربلندی بود، به تدریج از بین برود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: