کد خبر: ۵۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 04 November 2015
مدیرعامل شرکت سیمان سامان کرمانشاه از موانع و مشکلات پیش روی صادرکنندگان هم یاد کرد و افزود: اگرچه تحریم‌ها در بروز مشکلات برای صادرکنندگان بسیار موثر بود، اما بیش از آنکه تحریم‌ها بر ما سخت بگیرد دچار خودتحریمی هستیم.
یک صادرکننده نمونه ملی با انتقاد از نحوه فعالیت سیستم بانکداری کشور گفت: با سیستم بانکداری با بهره 24 درصد نه اقتصاد ما رشد می‌کند و نه صادرات، کشاورزی و صنعت و باید این سیستم اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، مظفر عبدالله در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه کرمانشاه، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی گذشته کشور مربوط به ارتباطات نادرست سیاسی بود که خوشبختانه این مشکل با فعالیت دولت در حال حل شدن است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت روژین تاک افزود: برای افزایش صادرات باید نگرش صادراتی داشته باشیم. بازار هدف را بشناسیم، کیفیت محصول مناسب شود و ارتباط سیاسی خوبی برقرار شود. ما به عنوان بخش خصوصی، بازوی هر دولتی که سر کار بیاید هستیم، اما باید خوبی‌ها و بدی‌ها را بگوییم، چون دلمان برای مردم و کشور می‌سوزد. متاسفانه بخش زیادی از گرفتاری‌های ما ناشی از تفکرات خودمان است، نه از سوی دیگران و این ما هستیم که می‌توانیم در شرایط بحران امور را مدیریت کنیم و با وضع قوانین درست، کشور را از بحران دور کنیم.

شهریار گراوندی، یک صادرکننده نیز معتقد است، صادرات ایران هنوز خردسال است و توان مقابله با پیری به اسم واردات را ندارد.

وی با اشاره به نوپایی صادرات در ایران، گفت: نواقص و کمبودهایی در حوزه صادرات داریم که باید با تدابیر ملی و استانی به بالندگی این هدف مقدس کمک کنیم. ما نیاز به حمایت داریم، نه اینکه در جلسات از ما بخواهند رقم صادرات را بالا ببریم و بعد از پشت یقه ما را به عقب بکشند.

مدیرعامل شرکت سیمان سامان کرمانشاه از موانع و مشکلات پیش روی صادرکنندگان هم یاد کرد و افزود: اگرچه تحریم‌ها در بروز مشکلات برای صادرکنندگان بسیار موثر بود، اما بیش از آنکه تحریم‌ها بر ما سخت بگیرد دچار خودتحریمی هستیم.

گراوندی از ساختارهای نادرست و قدیمی حاکم بر اداره‌ها و دستگاه‎ها انتقاد کرد و ادامه داد: متاسفانه چابکی و توانمندی در ساختارهای سازمانی ما برای حمایت از صادرات وجود ندارد و شاید دلیل آن نیز انتخاب نادرست مدیران باشد.

وی خواستار بازبینی در ساختارهای صادراتی و تولیدی کشور شد و افزود: از مسئولین استان تقاضا داریم بازدیدهای دوره‌ای از واحدهای تولیدی و صنعتی استان داشته باشند و مشکلات را از نزدیک ببینند و بررسی کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: