کد خبر: ۵۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 04 November 2015
در خصوص افزایش وام مسکن و تاثیر آن بر بازار، گفت: اگر بازپرداخت وام مسکن با سود پایین ارائه شود بازار مسکن از رکود نجات پیدا می کند.
یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر بازپرداخت وام مسکن با سود پایین ارائه شود بازار مسکن از رکود نجات پیدا می کند.

احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش وام مسکن و تاثیر آن بر بازار، گفت: اگر بازپرداخت وام مسکن با سود پایین ارائه شود بازار مسکن از رکود نجات پیدا می کند.

وی ادامه داد: البته پرداخت این وام علاوه بر استمرار باید شرایط بازپرداخت آسانی هم داشته باشد.

** در صورت داشتن توانایی بازپرداخت، حتما وام بگیرید

سرحدی در ادامه با اشاره به آرامش موجود در بازار و پایین بودن قیمت‎ها گفت: اگر افراد توانایی بازپرداخت وام را دارند توصیه می‌کنم که به خرید مسکن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان این وام بالا نخواهد بود،اظهار داشت: شرط برخی از وام‎ها، سپرده‌گذاری است و مابقی هم که شرط سپرده‌گذاری ندارند، نرخ بازپرداخت بالایی دارند، بنابراین مصرف‌کننده نمی‌تواند برای خرید مسکن به این وام‎ها دل خوش کند.

** خداحافظی با کیفیت به خاطر تمرکز روی قیمت

احمدرضا سرحدی معتقد است که دولت تمام تلاش خود را بر روی قیمت عرضه و تقاضا گذاشته و کمتر به کیفیت ساختمان‎ها توجه می‌شود.

وی بابیان اینکه در  شرایط کنونی موقعیت خوبی برای افزایش کیفیت وجود دارد، گفت: عرضه افزایش یافته و ساختمان‎های خالی بسیاری وجود دارد که مشتری ندارند بنابراین نمی‌توانیم بگوییم نظارت را سبک‎تر بگیریم که تولید بیشتر شود و باید به کیفیت و افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و کاهش مصرف انرژی و ... رسیدگی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: