کد خبر: ۵۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 04 November 2015
این شرکت با سرمایه ثبتی 250 میلیارد تومان مشتمل بر 2.500 میلیون سهم یک هزار ریالی ایجاد شد که 30 درصد سرمایه توسط موسسان اولین و 70 درصد مابقی به‌صورت پذیره‌نویسی عام تامین شده است.
بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه؛ اولین مجمع شرکت بیمه «تجارت نو» با سرمایه ثبتی ۲۵۰ میلیارد تومانی برگزار شد

مجمع بیمه تجارت نو با حضور صاحبان 16/ 95 درصد سهام و به ریاست مرادی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان به‌عنوان رئیس مجمع، توکلی، نماینده گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، شعبانیان، نماینده صندوق تامین و رفاه کارکنان پست بانک، سامری، نماینده هیات موسس، مصطفوی، نماینده بیمه مرکزی و داوری نماینده شرکت بورس تشکیل شد.

در ابتدای مراسم سامری، نماینده هیات موسس به ارائه روند گزارش روند تاسیس شرکت پرداخت و گفت: این شرکت با سرمایه ثبتی 250 میلیارد تومان مشتمل بر 2.500 میلیون سهم یک هزار ریالی ایجاد شد که 30 درصد سرمایه توسط موسسان اولین و 70 درصد مابقی به‌صورت پذیره‌نویسی عام تامین شده است.

وی حوزه فعالیت شرکت را در تمام رشته‌های زندگی و غیر زندگی تشریح کرد که قبولی و واگذاری اتکایی نیز از دیگر حوزه‌های فعالیت شرکت محسوب می‌شود. به گفته سامری منبع درآمد شرکت از محل سرمایه‌گذاری از طریق ذخایر و اندوخته‌های قانونی خواهد بود.

 وی همچنین بر این نکته نیز تصریح کرد و گفت: پذیره‌نویسی در شرایطی انجام شد که بازار سهام گرم نبود، اما ظرف دو ساعت تمام سهام به فروش رفت که بنابر اذعان سازمان بورس عرضه بیمه تجارت درخشان بود و بازار را رونق بخشید.

وی از بیمه تجارت نو به‌عنوان اولین شرکت بیمه کشور با سرمایه ثبتی 250 میلیارد تومانی یاد کرد و گفت: شرکت بیمه تجارت نو جذب پرتفوی بازار‌های بزرگ به‌خصوص حوزه انرژی را در دستور کار قرار می‌دهد. وی همچنین خبر داد: الزامات مربوط به پذیرش شرکت در بازار فرابورس نیز در دستور کار قرار دارد.

 در ادامه این مجمع دستور جلسه با رای اکثریت به تصویب رسید. پس از ارائه گزارش دبیر هیات موسس شرکت بیمه تجارت نو با رای سهامداران، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان، شرکت تدبیرگران فردای امید، پست بانک ایران و دکتر علی رستمی به‌عنوان اعضای اصلی هیات‌مدیره انتخاب شدند. همچنین در این مجمع «موسسه حسابرسی هشیار بهمند» به‌عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی بهمند به‌عنوان حسابرسی و بازرس علی البدل انتخاب گردیدند و در ادامه روزنامه «دنیای اقتصاد» نیز به‌عنوان روزنامه رسمی این شرکت برگزیده شد.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: