کد خبر: ۵۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - 02 November 2015
موسسه رتبه‌بندی کپیتال اینتلجنت:
موسسه بین‌المللی رتبه‌بندی کپیتال اینتلجنت (سی‌آی) با تایید رتبه «بی» برای اعتبار کوتاه مدت ایران، رتبه اعتباری بلندمدت ایران را از «بی» به «بی مثبت» ارتقا داد و چشم‌انداز رتبه اعتباری کشور را از «مثبت» به «با ثبات» بهبود بخشید.
موسسه بین‌المللی رتبه‌بندی کپیتال اینتلجنت با اشاره به اینکه عدم وجود جدول زمانی برای اجرای توافق هسته‌ای خطراتی دارد، اعلام کرد: رتبه اعتباری ایران را از «بی» به «بی مثبت» ارتقا داد و چشم‌انداز رتبه اعتباری کشور را از «مثبت» به «با ثبات» بهبود بخشید.

به گزارش  فارس، موسسه بین‌المللی رتبه‌بندی کپیتال اینتلجنت (سی‌آی) با تایید رتبه «بی» برای اعتبار کوتاه مدت ایران، رتبه اعتباری بلندمدت ایران را از «بی» به «بی مثبت» ارتقا داد و چشم‌انداز رتبه اعتباری کشور را از «مثبت» به «با ثبات» بهبود بخشید.

به نوشته این گزارش، این ارتقا نشان‌دهنده بهبود محیط خارجی جمهوری اسلامی ایران و تاثیر مثبت بر ارزش اعتباری کشور است. موسسه کپیتال اینتلجنت توافق هسته‌ای را اتفاقی مثبت ارزیابی کرده است که راه را برای برداشته شدن تدریجی تحریم‌های اقتصادی باز خواهد کرد.

 همچنین راه برای آزادسازی دارایی‌های مالی بلوکه شده و استرداد دارایی‌های ایران و بهبود تجارت و سرمایه‌گذاری هموار می‌شود. انتظار می‌رود که اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک چشم‌انداز رشد اقتصادی میان مدت ایران را بهبود بخشد و ریسک‌های دولتی را کاهش ‌دهد.

به دلیل اینکه در خصوص جدول زمانی اجرای توافق قطعیت وجود ندارد و علی‌رغم اینکه در محیط بیرونی تحولات جدیدی به وجود آمده اما کپیتال اینتلیجنت معتقد است که هنوز خطراتی در اجرا وجود دارد که البته این خطرات رو به کاهش است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: