کد خبر: ۵۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 01 November 2015
دبیر اجرایی کمیته نمایشگاهی سازمان منطقه آزاد قشم از تدوین تقویم نمایشگاهی و ساماندهی برگزاری نمایشگاه های تخصصی با هدف جذب سرمایه در این منطقه خبر داد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: محسن زارع پور گفت: کمیته نمایشگاهی با توجه به رویکرد تجاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم و  نیاز این منطقه به داشتن برنامه ریزی مدون در زمینه تبلیغات، اطلاع رسانی و امور نمایشگاهی با دستور مدیرعامل این سازمان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ایجاد یک روند رو به رشد در برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی و همچنین حضور در نمایشگاه های معتبر خارج از کشور به منظور معرفی ظرفیت های منطقه آزاد قشم که در نهایت موجب جذب سرمایه بیشتر در این منطقه خواهد شد، از مهمترین دستاوردهای تشکیل این کمیته می باشد.

زارع پور با تاکید بر اهمیت نیمه دوم سال برای برپایی نمایشگاه های مختلف، افزود: نیمه دوم سال به دلیل وجود شرایط آب وهوایی مناسب در جزیره، بهترین فرصت برپایی نمایشگاه های تجاری، اقتصادی، بازرگانی و صنعتی است و تقویم برپایی نمایشگاه در این فصول تدوین شده است.

 دبیر اجرایی کمیته نمایشگاهی سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: همچنین به منظور برپایی هرچه بهتر نمایشگاه ها و افزایش بهره وری، به افرادی که در زمینه اجرا یا برگزاری نمایشگاه تخصص دارند فراخوان همکاری داده خواهد شد و از پیشنهادات و طرح های آنان استقبال می شود.

وی ادامه داد: در آینده ای نزدیک فراخوان ها، تقویم نمایشگاهی، اخبار و سایر اطلاعات مربوط به این موضوع بر روی سایت اطلاع رسانی سازمان قرار می گیرد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت پیشنهادات خود را ارائه نمایند.

زارع پور گفت: البته افرادی که قصد ارائه پیشنهاد یا مشارکت در برگزاری نمایشگاه های تخصصی را دارند، می توانند علاوه بر سایت به اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل سازمان نیز مراجعه کنند.

به گفته زارع پور بررسی آخرین راهکارهای علمی و تخصصی در حوزه جذب سرمایه و اداره مناطق آزاد، معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در قشم و همچنین آشنایی با پتانسیل های سایر نقاط دنیا و ایجاد انسجام در روند برگزاری نمایشگاه، همایش و سمینارهای ملی و بین المللی از مهمترین اهداف کمیته نمایشگاهی است.

شایان ذکر است، کمیته نمایشگاهی سازمان منطقه آزاد قشم پس از رایزنی های انجام شده با مدیرعامل، معاونت های مرتبط سازمان و سایر کارشناسان اقتصادی به ریاست "فرزین حقدل" معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تشکیل شد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: