کد خبر: ۵۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 31 October 2015
کارآگاهان در ادامه تحقیقات، خودرو سواری MVM مدل X٦٠ متعلق به متهم را شناسایی کردند و دستور توقیف خودرو و دستگیری سرنشین آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات، خودرو سواری MVM مدل X٦٠ متعلق به متهم را شناسایی کردند و دستور توقیف خودرو و دستگیری سرنشین آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد.

مردی که زنان را به بهانه تهیه وام‌های کم‌بهره فریب می‌داد و از آنان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش شرق، زنی ١٢ اردیبهشت با مراجعه به کلانتری فلسطین به مأموران اعلام کرد جوانی به بهانه تهیه وام بانکی از وی کلاهبرداری کرده است. شاکی پس از معرفی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی‌پیش با شخصی به نام «علیرضا» به صورت کاملا اتفاقی آشنا شدم.

او پس از مدتی مدعی شد به‌واسطه یکی از بستگانش که در یکی از شعب بانکی شرق تهران سمت مدیریتی دارد، می‌تواند برای من وام کم‌بهره تهیه کند اما پیش از آن لازم است حسابی را در آن شعبه افتتاح و مبلغی را به‌عنوان سپرده واریز کنم.

با وعده دریافت وام کم‌بهره، ابتدا همراه او به شعبه بانک فلکه دوم صادقیه رفتم و مبلغ سه‌میلیون‌و ٥٠٠ ‌هزار تومان از حساب خود گرفتم. سپس به سمت شرق تهران حرکت کردیم. در بین راه علیرضا کیف حاوی پول را از من گرفت و پس از چند دقیقه، ناگهان ناپدید شد و بعد از آن نیز دیگر پاسخ‌گوی تماس‌های تلفنی من نشد».

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری و بررسی پرونده‌های مشابه، تعداد دیگری از زنانی که دقیقا با همین ترفند مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، شناسایی و به پایگاه سوم پلیس آگاهی دعوت شدند.

یکی از شکات جدید پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: « ٢٩ فروردین هنگام مراجعه به بانک برای پیگیری نحوه دریافت وام، مرد جوانی به من مراجعه کرد و مدعی شد می‌تواند به‌واسطه یکی از بستگانش، وام کم‌بهره بانکی برایم تهیه کند.

با وعده گرفتن وام در کمترین زمان، مبلغ چهار ملیون تومان را از حساب خود در شعبه آذرنوش دریافت کردم و همراه این جوان از بانک خارج شدم. در شعبه رسالت، این جوان به بهانه انجام امور بانکی از من خواست تا پول را به او تحویل دهم اما در همان زمان با شلوغ‌شدن شعبه، برای چند لحظه این شخص از مقابل دید من خارج شد. پس از آن دیگر نتوانستم وی را پیدا کنم».

کارآگاهان در ادامه تحقیقات، خودرو سواری MVM مدل X٦٠ متعلق به متهم را شناسایی کردند و دستور توقیف خودرو و دستگیری سرنشین آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد. مأموران گشت انتظامی شهرستان گرمسار، چند روز پیش به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک و متوجه شدند این اتومبیل تحت تعقیب پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد به همین دلیل بلافاصله خودرو را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

سرهنگ صفدر جان‌پرور، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به سوابق گذشته متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری، شناسایی تعدادی از شکات پرونده و اعتراف صریح متهم به انجام کلاهبرداری‌های مشابه، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر متهم توسط مقام قضائی صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایت خود به این پایگاه واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کنند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: