نگاهی به خط روند بازاریابی شرکت های بیمه در بازار بیمه حکایت از بد فروختن محصولات بیمه ای دارد .اصولا محصولات بیمه ای از جمله خدماتی هستند که امروز در دنیا بدون آنها هیچ فرد و سازمانی نمی تواند حاشیه امنیت داشته باشد ، بدون وجود پوشش های بیمه ای هرگز بسیاری از حوادث و خسارتها جبرا ن پذیر نخواهند بود و در صورت وقوع حوادث پیامدهای منفی آن به زیان عامل ایجاد خسارت و زیاندیده خواهد بود .
یکی از مشکلاتی که در بازار بیمه با آن مواجهه هستیم و نمی توانیم بیمه را خوب بفروشیم و سهم بازار بیمه را نسبت به تولید ناخالص داخلی افزایش دهیم همین ناتوانی و عدم مهارت به رخ کشیدن ریسک از سوی شرکت های بیمه و نمایندگان و کارگزاران در نزد آحاد مردم و جامعه است ,از آن روزی که تبلیغات بیمه با انیمیشن صورت پذیرفت ,صنعت بیمه راه اشتباه و بد فروشی را شروع کرد .
پایین آوردن بیش از حد نرخ ها و کاهش توانگری و ناتوانی در پرداخت به موقع خسارت ها از جمله نکاتی است که امروزه صنعت و بازار بیمه را دچار مشکل نموده است و اینک برای تغییر این شرایط نامطلوب در بازار بیمه و بدفروشی ,راه چاره تغییر رویکرد مدیران ارشد شرکت های بیمه در تولید خدمات مناسب تر و محصولات نوین و پرداخت خسارته ا در اسرع وقت و ارتباط منسجم شرکت های بیمه با شبکه های نمایندگی و کارگزاری ارزشمند موجود و ایجاد انگیزه در آنان برای خدمات رسانی به زیان دیدگان و استفاده از «شواهد فیزیکی » بطور مناسب و متناسب برای جلوه نمودن ماهیت ارزنده خدمات بیمه گری برای عموم افراد جامعه است.
بازار بیمه برای رشد و افزایش فروش به منظور حضور هرچه بیشتر و موثر تر در اقتصاد کشور و زندگی آحاد جامعه نیاز به شناخت ریسک های موجود و تولید محصولات بیمه ای و تغییر اساسی در روش های بیمه گری و تبلیغات نوین در کشور با رویکرد سیستمی دارد .
تنها راه چاره جلوگیری از بد فروشی رها ساختن بازارهای گروهی و بزرگ و فروش بیمه نامه با نرخ پایین تر و برابر با بیمه گذاران بزرگ به خانوارها و توجه به پتانسیل بالا و توانایی شبکه فرهیخته فروش ازسوی شرکت های بیمه و مدیران ان در این راستا است.
ریسک نیوز