کد خبر: ۵۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - 25 October 2015
حسن معتمدي مديرعامل اين بانک در اين مراسم با بيان اينکه بانک اقتصادنوين با برگزاري اين جشنواره خود را در معرض نقد منصفانه و حرفه‌اي قرار داده است، گفت: نقد منصفانه و حرفه‌اي زمينه پيشرفت و شناخت نقاط ضعف و قوت و بهبود سازمان را فراهم مي‌کند.
جلسه هماهنگی جشنواره "نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین" با حضور اعضای کمیته داوران، شورای سیاست‌گذاری و مدیرعامل این بانک برگزار شد.

حسن معتمدي مديرعامل اين بانک در اين مراسم با بيان اينکه بانک اقتصادنوين با برگزاري اين جشنواره خود را در معرض نقد منصفانه و حرفه‌اي قرار داده است، گفت: نقد منصفانه و حرفه‌اي زمينه پيشرفت و شناخت نقاط ضعف و قوت و بهبود سازمان را فراهم مي‌کند.

وي با اشاره به اينکه در دوره کنوني نظام بانکي در همه عرصه‌هاي کشور حضور فعال دارد، گفت: اين حضور قطعا با کاستي‌هايي همراه بوده است که براي شناخت و رفع اين کاستي‌ها نقد خبرنگاران به عنوان يکي از گروه هاي شاخص جامعه بسيار تعيين کننده خواهد بود.

وي، نقد را فرصتي مغتنم براي پيشرفت و بهبود مستمر دانست و گفت: مشارکت فعالان اقتصادي، رسانه‌اي و خبرنگاران در اين جشنواره زمينه را براي نوآوري و تغيير مثبت و توسعه هر چه بيشتر نظام بانکي کشور فراهم مي کند.

دکتر مجيد رضاييان رييس هيأت داوران جشنواره "نقد حوزه نظام بانکي- با محوريت بانک اقتصادنوين" نيز در اين نشست گفت: در تاريخ روزنامه‌نگاري کشور تاکنون به دفعات جشنواره‌هاي تخصصي موضوع محور برگزار شده و جشنواره نقد حوزه نظام بانکي- با محوريت بانک اقتصادنوين جشنواره فرم محور با موضوع نقد است که به همت بانک اقتصادنوين برگزار مي‌شود.

وي افرود: از سال 1380 تاکنون بيش از 130 جشنواره با رويکرد موضوع محوري برگزار شده و جشنواره فرم محور براي نخستن بار در کشور برگزار مي‌شود.

رييس هيأت داوران جشنواره نقد حوزه نظام بانکي- با محوريت بانک اقتصادنوين با اشاره به اينکه اين جشنواره در سه گروه رسانه‌اي برگزار مي شود گفت: رسانه‌هاي مکتوب (روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و مجلات اقتصادي و غير اقتصادي)، رسانه‌هاي مجازي (سايت‌ها، خبرگزاري‌ها و وب‌سايت‌هاي تخصصي) و رسانه‌هاي ديداري و شنيداري (تلويزيون و راديو) سه گروه رسانه‌اي است که آثار منتشر شده در اين گروه حايز شرايط حضور در جشنواره خواهد بود.

وي همچنين در خصوص موضوعات مقالات براي حضور در جشنواره گفت: نقش نظام بانکي در توسعه اقتصادي کشور با تاکيد بر بخش هاي توليد و سرمايه‌گذاري، نقش نظام بانکي در بازار سرمايه، نقش نظام بانکي در توسعه خدمات نوين و مشتري محوري، نقش نظام بانکي در حوزه فرهنگي و ايفاي مسئوليتهاي اجتماعي، بررسي آثار سياست ها، قوانين و متغيرهاي بيروني بر عملکرد نظام بانکي و فضاي کسب و کار، نقش نظام بانکي در عرصه بين المللي و نظام بانکي در دروه پسا تحريم از جمله موضوعات اصلي برگزاري اين جشنواره است.

دکتر رضاييان افزود: در بخش جنبي نيز دبيرخانه جشنواره آماده پذيرش آثار تصويري از جمله کاريکاتور و کارتون با موضوعات فوق خواهد بود.

رييس هيأت داوران جشنواره نقد حوزه نظام بانکي- با محوريت بانک اقتصادنوين در خصوص معيارهاي انتخاب مقالات و نقدهاي تخصصي رسانه اي نيز گفت: سوژه محوري شامل سوژه هاي درگير، سوژه‌هاي عمقي و سوژه‌هاي ساختاري (سوژه‌هاي درگير بر سوژه هاي عمقي و ساختاري اولويت دارند)، برخورداري از پشتوانه تحليلي متکي به آمار و اطلاعات موثق با رويکرد تطبيق با الگوهاي موفق جهاني، کشف نقاط قوت و ضعف تازه، برخورداري از نظرات موافقان و مخالفان کارشناس در نقد مورد بررسي، ارائه راهکار و پيشنهاد کارشناسي و ادبيات نقد، زبان مناسب و انسجام ساختاري اثر از معيارهاي تعيين کننده در انتخاب آثار برگزيده به شمار مي رود.

وي در خصوص ترکيب شواري داوري اين جشنواره گفت: داوري جشنواره نقد حوزه نظام بانکي- با محوريت بانک اقتصادنوين در دو بخش رسانه اي و بانکي برگزار انجام شد که دکتر محمد مهدي فرقاني، دکتر علي اکبر قاضي زاده، دکتر بيژن نفيسي، دکتر حسن نمک دوست و دکتر اکبر نصراللهي در بخش رسانه‌اي و دکتر محمد هادي مهدويان، دکتر حسين عبده تبريزي و دکتر طهماسب مظاهري به عنوان داوران حوزه بانکي به بررسي آثار ارسالي خواهد پرداخت.

وي در خصوص شوراي سياست‌گذاري اين جشنواره نيز گفت علاوه بر حسن معتمدي مديرعامل بانک اقتصادنوين، علي اکبر حدادزادگان معاون طرح و برنامه و سرمايه انساني و کريم نيکوکار معاون اداري و پشتيباني اين بانک نيز به عنوان اعضاي شوراي سياست‌گذاري جشنواره حضور خواهند داشت ضمن اينکه فاطمه فروزان مدير روابط عمومي بانک اقتصادنوين نيز دبيري جشنواره نقد حوزه نظام بانکي- با محوريت بانک اقتصادنوين را بر عهده خواهد داشت. 

لازم به ذکر است در جلسه هماهنگي جشنواره نقد حوزه نظام بانکي- با محوريت بانک اقتصادنوين هر يک از اعضاي کميته داوران و شوراي سياست گذاري به بيان نقطه نظرات خود در خصوص برگزاري اين جشنواره پرداختند.

در اين نشست دکتر محمد مهدي فرقاني استاد دانشگاه طي سخناني گفت: موضوعات اصلي اين جشنواره دغدغه‌هاي اصلي حوزه بانکي است که پرداختن به اين موضوعات از طرف خبرنگاران آشنا با مباحث بانکي، زمينه را براي نقد کارشناسانه و ارايه راهکار حل مشکلات اين صنعت فراهم مي‌کند.

دکتر حسين عبده تبريزي صاحب نظر مسايل پولي و مالي نيز در اين نشست تاکيد کرد: مقالات ارايه شده در اين جشنواره مي تواند از جنبه هاي مختلف وضعيت فعلي و چشم‌انداز پيش روي نظام بانکي را توصيف کند، به عنوان مثال با توجه به فضاي حاکم در نظام بانکي در دروه پسا تحريم مقالات و نقدها زمنيه را براي ترسيم چشم انداز خدمات بانکي در چنين ساختاري فراهم مي‌کند.
دکتر حسن نمک‌دوست استاد دانشگاه نيز در جلسه هماهنگي جشنواره نقد حوزه نظام بانکي- با محوريت بانک اقتصادنوين گفت: با توجه به رويکرد تخصصي جشنواره انتظار مي رود آثار دريافتي توصيف واقع بينانه از وضعيت فعلي و آينده نظام بانکي را ترسيم کند، هر چند که ممکن است تعداد آثار دريافتي خيلي زياد نباشد.

وي گفت: با توجه به اينکه آثار برگزيده به عنوان مبنا مورد توجه قرار مي‌گيرند، لذا لازم است آثار ارسالي از استانداردهاي لازم برخوردار باشد.

دکتر محمد هادي مهدويان صاحب نظر مسالي بانکي نيز در اين نشست ضمن تاکير بر لزوم باز تعريف نقد در عرصه رسانه‌اي کشور، گفت: حدود نقد در جامعه ما تعريف مشخصي ندارد که اين موضوع مشکلات را براي حوزه هاي مختلف از جمله نظام بانکي را فراهم کرده است و ضروري است اصحاب رسانه با شناخت کامل موضوع در چارچوب قواعد نقد مسايل را مطرح کنند.
وي ابراز اميدواري کرد با برگزاري جشنواره نقد حوزه نظام بانکي- با محوريت بانک اقتصادنوين شاهد تغيير رويکرد مقالات در حوزه بانکي باشيم.

دکتر علي اکبر قاضي زاده ديگر عضو کميته داوران و استاد دانشگاه نيز در ادامه اين نشست بر کيفيت آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره تاکيد کرد و گفت: مشارکت خبرنگاران و مقاله نويسان زبده در اين جشنواره براي حل مشکلات نطام بانکي موثر است.

دکتر بيژن نفيسي استاد دانشگاه نيز در جلسه هماهنگي جشنواره نقد حوزه نظام بانکي- با محوريت بانک اقتصادنوين گفت: گستردگي صنعت بانکي در کشور بسيار وسيع است به طوري که بخش عمده‌اي از مردم جامعه در سراسر کشور از اين خدمات استفاده مي‌کنند، در چنين شرايطي لازم است هر يک از ما به نوبه خود براي حل مشکلات اين صنعت بکوشيم که برگزاري اين جشنواره اين فرصت را براي خبرنگاران و صاحب نظران اين حوزه فراهم مي کند.

علي اکبر حدادزادگان معاون طرح و برنامه و سرمايه انساني عضو شواري سياست‌گذاري جشنواره نيز در اين نشست گفت: بانک اقتصادنوين در کنار حضور موثر در بازار پولي کشور در عرصه‌هاي اجتماعي نيز فعاليت چشمگير دارد و اين جشنواره نيز در راستاي توجه به همين وظيفه برگزار مي شود.

در پايان اين نشست فاطمه فروزان دبير اين جشنواره با اشاره به اهميت مسئوليت اجتماعي در سازمان هاي پيشرو گفت: بانک اگرچه يک بنگاه اقتصادي است ولي به دليل حضور گسترده در جامعه و تاثير در زندگي و مناسبات مردم به عنوان يک نهاد اجتماعي محسوب مي‌شود و بانک اقتصادنوين به عنوان يک بانک خوشنام بهره‌مندي از ديدگاه خبرنگاان را افتخاري براي اين خود دانسته و انتظار مي‌رود اين جشنواره گام موثري براي ارايه خدمت حرفه اي تر و توسعه صنعت بانکداري کشور شود. 

وي در خصوص زمان برگزاي جشنواره گفت: دريافت آثار از اول آبان ماه سال جاري آغاز و تا 10 دي ماه ادامه خواهد داشت و مقالات و نقدهاي نگارش شده بايد در دوره زماني يک فروردين 1393 لغايت 10 دي ماه 1394 توليد و منتشر شده باشند. شرکت کنندگان حداکثر تا تاريخ همين تاريخ فرصت دارند تا نسبت به ارسال آثار خود از طريق سايت اينترنتي www.enbank.ir به دبيرخانه جشنواره اقدام کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: