کد خبر: ۵۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 20 October 2015
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: باید از مزیت های محدود و یا کمرنگ تر جزیره چشم پوشی و بر یک یا دو مزیت برتر قشم که ریشه های 500 ساله دارند، تمرکز و برنامه ریزی کرد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: حمیدرضا مومنی در نشست «توسعه مناطق آزاد، طرح چند مساله و چالش های پیش رو» با تاکید بر تعصب زدایی افزود: قرار نیست در تمامی بخش ها از جمله پوشاک، آی تی، آی سی تی، نفت، تجارت و بازرگانی در سطح عالی قشم فعالیت شود؛ بلکه باید با شناخت از مزیت های واقعی و سنجش آن ها، در یک یا دو حوزه دارای سابقه و مزیت گام های اساسی و بلند برداشته شود.

وی ادامه داد: باید از حداکثر توان به منظور استفاده درست از زمان در رقابت با بازارهای بین المللی استفاده کرد؛ چرا که رقبا همچنان در حال به روز شدن و ایجاد تسهیلات برای توسعه هستند و در انتظار ما نخواهند نشست.

مومنی اظهار داشت: برای درآمدزایی و حل مشکلات کمبود بودجه باید دستمان در جیب خودمان باشد و به منظور حل بحران ها از مدیران هزینه ای بکاهیم.

رییس هیات مدیره سازمان منطنقه آزاد قشم گفت: اگر در سال های اخیر، تنها 20 درصد از وصول درآمد هر حوزه را بر عهده مدیران همان بخش می گذاشتند، هم اکنون ضمن افزایش درآمدها، تمرین های لازم برای رقابت بازارهای جهانی و افزایش درآمدهای وصولی بدون اتکا به دولت انجام می شد.

وی با بیان اینکه هنوز در مولفه های اولیه توسعه باقی مانده ایم، افزود: هم اکنون کشور در آستانه تحولی بزرگ قرار گرفته و با تصویب برجام، می توان به تحول بزرگ اقتصادی دست یافت.

مومنی با انتقاد از کمبودها و مشکلات مناطق آزاد، عنوان کرد: برای رسیدن به توسعه باید سازمانی چابک، نیروی انسانی مناسب، حمایت دولت و برنامه توسعه مصوب داشت تا بتوان به توسعه دست یافت.

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: