کد خبر: ۵۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 20 October 2015
بسیاری از مسائل سیاسی و اقتصادی بر روی قیمت طلا تاثیر می گذارد اما توافق هسته ای ایران تاثیری بر قیمت جهانی طلا ندارد و موضوعی داخلی است و بر روی قیمت ارز در بازار داخل تاثیر می گذارد.
 قیمت سکه و طلا
بانکداری ایرانی –محمد کشتی آرای درباره روند و پیش بینی وضعیت قیمت‌ها در بازار سکه و طلا با توجه به توافقات اجرای برجام، گفت: بسیاری از مسائل سیاسی و اقتصادی بر روی قیمت طلا تاثیر می گذارد اما توافق هسته ای ایران تاثیری بر  قیمت جهانی طلا ندارد و موضوعی داخلی است و بر روی قیمت ارز در بازار داخل تاثیر می گذارد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: یکی از عوامل تشکیل دهنده قیمت سکه و طلا هم ارز است و هرگونه اتفاقی که بر روی قیمت ارز تاثیر بگذارد، بر روی قیمت سکه هم تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته شاهد کاهش قیمت ارز به دلیل اخبار اجرای برجام بوده ایم، تصریح کرد: اجرای چنین برنامه ای به این معنا است که اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت. به عبارت دیگر، با رفع تحریم‌ها، ارزش پول ملی افزایش و قیمت ارز تقلیل می یابد.

کشتی آرای در پاسخ به این سئوال که آیا مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در روزهای آتی باشند یا خیر؟ گفت: قیمت‌ها در روزهای اخیر کاهش یافته است، به نظر نمی رسد که نرخ‌ها بیش از این کاهش یابد، زیرا هر چیزی کف قیمتی دارد و در حال حاضر قیمت سکه و طلا به کف رسیده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: