کد خبر: ۵۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 14 October 2015
جان کری در سخنانی در مرکز علوم و امور بین المللی بلفر در دانشگاه هاروارد که گراهام آلیسون رئیس این مرکز تحقیقاتی مدیریت این نشست را برعهده داشت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پس از امضای توافق هسته ای با ایران، آمریکا راهبرد تعامل یا مهار بیشتر ایران را در دنبال می کند گفت:« در ابتدا باید این توافق اجرایی شود که کار بزرگی است و ما بسیار بسیار بر آن تمرکز داریم.
ما در داخل وزارت امورخارجه آمریکا، دفتری برای این منظور بوجود آورده ایم که یکی از سفرای بسیار باتجربه به همراه یک گروه در آن حضور دارند و هر روز اقداماتی را دنبال می کنند که باید انجام شود و تلاش می کنند اطمینان حاصل شود که توافق هسته ای اجرایی می شود.

وی ادامه داد:  این توافق اجرایی خواهد شد و من به این مسئله اطمینان دارم.
کری گفت: ما به صراحت بسیار اعلام کرده ایم و در مفاد توافق هسته ای نیز به صراحت اعلام کردیم ، ما همچنان به منع فروش تسلیحات (به ایران) ادامه می دهیم و ما همچنان به منع فعالیت های موشکی خاص ایران ادامه می دهیم.

جان کری در ادامه درباره سرنوشت آمریکایی ها در ایران گفت: یکی از اولین مسائلی که درباره تحولات آینده درخصوص ایران باید به آن فکر کنیم، بازگشت آمریکایی ها به خانه هایشان و به کشورشان است. ما این مسئله را به صراحت بسیار به ایران گفته ایم. ما در هر ملاقاتی این مسئله را مطرح می کنیم و در هرفرصتی که با آنها باشیم این نکته را خاطر نشان می کنیم و در تلاش هستیم آنها را به کشور بازگردانیم. /صدا و سیما

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: