کد خبر: ۵۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 14 October 2015
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از نمایندگان یونسکو در تهران که برای شرکت در نشست بین المللی میراث فرهنگی ناملموس در قشم حضور یافته بودند درخواست کرد نخستین مرکز میراث فرهنگی ناملموس کشور در قشم ایجاد شود.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: مسعود کرباسچی در این نشست بیان کرد: در صورت موافقت، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، تمامی هزینه های نیروی انسانی و مکان مورد نیاز در شهر یا یکی از روستاهای مورد هدف را در اختیار این مرکز قرار خواهد داد.

وی همچنین از معرفی و برگزاری جشنواره های مختلف در قشم خبر داد و افزود: به منظور معرفی «نقش حنا» به عنوان یکی از آثار ارزشمند فرهنگی، به زودی نخستین جشنواره نقش حنا با حضور کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس در قشم برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از ایجاد خانه عود در قشم خبر داد و افزود: با توجه به استعدادهای فراوان قشم در موسیقی، مخصوصا عودسازی و نوازندگی عود، اقدامات لازم به منظور ایجاد این خانه در قشم فراهم شده و به زودی خانه عود در جزیره فعالیت خود را آغاز می کند.

وی تاکید کرد: خانه عود، به پاسداشت این هنر ارزشمند موسیقایی در منطقه و کشور کمک شایانی خواهد کرد و با ایجاد این خانه، از تمامی ظرفیت های قشم در راستای رشد و بالندگی این هنر بومی و محلی می توان استفاده کرد.

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: