کد خبر: ۵۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - 03 October 2015
بابک زنجانی ۳ شناسنامه جعلی داشته است و با هویت های غیرواقعی به فعالیت های مختلف اقتصادی می پرداخت.
نام بابک زنجانی، میلیاردر مو بور ایرانی برای همه شناخته شده است و با شروع جلسات دادگاه نیز بار دیگر به صفحه اول رسانه ها بازگشته است. به همین مناسبت ۷ موضوع درباره بابک زنجانی که تا کنون کمتر مطرح شده است را مرور می کنیم.

۱- بابک زنجانی کسب و کار خود را شاگردی در مغازه طلا فروشی آغاز کرد و قبل از پایان تحصیلات یک کارگاه طلا سازی و مغازه طلا فروشی در سبزه میدان افتتاح کرد. این مغازه به صورت اقساطی از شهرداری خریداری شده است در حالی که تنها یک دهم ارزش مغازه را پرداخته بود شهرداری به وی به صورت اقساطی مغازه را واگذار کرد.

۲- بابک زنجانی ۳ شناسنامه جعلی داشته است و با هویت های غیرواقعی به فعالیت های مختلف اقتصادی می پرداخت. همچنین با وجود این که چند بار در مصاحبه هایی اعلام کرده بود که تا کنون ازدواج نکرده اما با یکی از این شناسنامه ها با زنی به نام ثریا ازدواج کرده بود. نام مخفف این زن سوری بود که کلمه سورینت(نام مجموعه بابک زنجانی) از آن برداشته شده است.

۳- زنجانی علاقه خاصی به سرمایه گذاری در پروژه های سینمایی داشته است. اولین بار پای وی از طریق سرمایه گذاری بر فیلم "هیچ کجا، هیچ کس” مطرح می شود. واسطه سرمایه گذاری بر روی این فیلم امیر جعفری، بازیگر مشهور سینما و تئاتر است که اتفاقا همکلاسی دوران مدرسه زنجانی محسوب می شود. پس از آن زنجانی روی فیلم سیزده هومن سیدی سرمایه گذاری کرد. همچنین سرمایه گذاری زنجانی بر فیلم نقش نگار باعث شد که ناصر ملک مطیعی پس از ۳۵ سال جلوی دوربین قرار گیرد.

۴- دستگیری معروف بابک زنجانی اولین دستگیری وی محسوب نمی شود. وی اولین بار بعد از مشکلاتی که به خاطر تجارت سالامبور با ترکیه برای وی ایجاد شده بود به زندان افتاد. در این پرونده وی ۳۱۲ میلیون در سال ۷۶ بدهی داشت و ۲ سال را در زندان قصر گذراند. همچنین وی به دلیل پرونده های دیگری مدتی در زندان تبریز و زندان های ترکیه نیز بوده است. وی اولین بار در سن ۲۲ سالگی به زندان افتاد.

۵- در زندان قصر زنجانی مسئول فروشگاه زندان بود. وی همچنین یک کتاب درباره آموزش زبان ترکی استامبولی در زندان نوشت.

۶- با وجود آن که بسیاری از مردم زنجانی را به خاطر معاملات نفتی و باشگاه راه آهن می شناسند اما وی برندهای مطرحی همچون آدامس خروس نشان، خمیر دندان کلگیت، شکلات هوبی و شامپوهای هد اند شولدر را به ایران آورد که بارها توسط مردم مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

۷- هواپیمایی قشم ایر قبل از این که در اختیار بابک زنجانی قرار گیرد متعلق به یکی از نهادهای حکومتی بود که قرار شد به خاطر یک سانحه هوایی دیگر هواپیما داری نکند. در اولین هیأت مدیره این شرکت علاوه بر بابک زنجانی حمید فلاح­ هروی، فواد شکوری گنجوی و محمدمهدی افضلی اعضای هیئت مدیره بودند. این شرکت در زمان بابک زنجانی سالی یک میلیاد تومان به تلوزیون ملی آگهی می داد که ۵۰۰ میلیون آن نقد و پانصد میلیون تومان آن از طریق بلیط هواپیما بود. این هواپیمایی در نهایت به خاطر بدهی های زنجانی به وزارت نفت، به این وزارتخانه منتقل شد. همچنین هتل های زنجانی در قشم نیز به خاطر بدهی ۱۵۰ میلیارد تومانی به منطقه آزاد منتقل شد.
برچسب ها: قشم ایر ، بابک زنجانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: