کد خبر: ۵۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - 03 October 2015
استاندار بوشهر گفت: ایجاد منطقه آزاد در این استان فرصت بی نظیری برای توسعه استان است و محور ترانزیتی خلیج فارس ـ cis تکمیل می شود.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: مصطفی سالاری در گفت و گو با فرینا در خصوص آخرین وضعیت ایجاد منطقه آزاد بوشهر گفت: لایحه ایجاد منطقه آزاد بوشهر سال گذشته توسط رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.  

وی ادامه داد: این لایحه در کمیسیون های ذیربط در مجلس هم مطرح شده ولی در خصوص محدوده منطقه کمی اختلاف سلیقه در خصوص وجود نقشه منطقه به پیوست لایحه وجود دارد که امیدواریم مرتفع شود چرا که این مشکل روند تصویب قانون ایجاد منطقه را کند کرده است. 

استاندار بوشهر هم چنین محدوده منطقه آزاد بوشهر را حدود 17 هزار هکتار ذکر کرد و افزود: این میزان مساحت در دو محدوده منفصل که هر دو ساحلی است و زیرساخت های مناسبی نیز دارد در نظر گرفته شده است.  

سالاری تاکید کرد: با ایجاد این منطقه علاوه بر تحقق ایجاد بندر نسل سوم در بوشهر، امکان صادرات و ترانزیت کالا از خلیج فارس تا کشورهای آسیای میانه تسهیل شود.  

وی ابراز امیدواری کرد مراحل تصویب ایجاد قانون منطقه آزاد بوشهر در مجلس به پایان برسد تا سایر مراحل اجرایی این منطقه آغاز شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: