کد خبر: ۵۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - 03 October 2015
مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه با فراهم آوردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری شاهد شیب تند توسعه است.
ابراهیم جلیلی مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه گفت: منطقه آزاد ماکو هفتمین و بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور است که بزرگ‌ترین مرز زمینی را با کشور ترکیه دارد و بر همین اساس به عنوان دروازه‌های تجارت با کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.

وی در ادامه به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در این منطقه اشاره و بیان داشت: تجارت، حمل و نقل و صنایع وابسته، کشاورزی به دلیل وجود دشت‌های گسترده و آب کافی با وجود هفت سد، وجود معادن فلزی و غیر فلزی و طبیعت بکر برای توسعه در گردشگری از نمونه  پتانسیل‌های این منطقه است.

مدیر سرمایه گذاری ماکو به سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته تاکنون اشاره و بیان داشت: فاز نخست نیروگاه برق منطقه با اعتبار 75  میلیون دلاری در حال احداث است که در فاز نهایی اعتبار آن به 600 میلیون دلار خواهد رسید. همچنین سرمایه گذاری کارخانه تولید فرو آلیاژ با 15 میلیون دلار اعتبار آغاز به کار کرده که نهایتاً به 800  میلیون دلار می‌رسد.

وی در ادامه به زمان پایان این پروژه‌ها اشاره و اظهار داشت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته فاز نخست این دو طرح تا پایان تابستان سال  95 به اتمام خواهد رسید.

جلیلی با اشاره به سرمایه گذاری کشور های ترکیه، چین ، هند، آلمان دراین منطقه آزاد گفت: اخیرا نیز قرار دادی با یک میلیارد دلار اعتبار در زمینه پتروشیمی منعقد شد که در نهایت ماکو را به قطب سرمایه گذاری در شمال غرب ایران تبدیل خواهد کرد.

وی در پایان به ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری خاطرنشان کرد: وجود بزرگترین کلاهک سنگی دنیا به همراه طبیعت بکر شرایط را برای توسعه گردشگری آماده کرده و همچنین ما به دنبال ایجاد بوتیک هتل‌های در بناهای قدیمی و ایجاد تله کابین و تکمیل فرودگاه این منطقه هستیم که نهایتا بتوانیم با شیب تند در این منطقه به توسعه برسیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: