کد خبر: ۵۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - 03 October 2015
نماینده دادستان درنخستین دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی کیفر خواست او و سایرمتهمان را قرائت کرد.
پس از گذشت ۶۳۰ روز از بازداشت بابک مرتضی زنجانی (دیماه ۹۲) ساعت ۸:۳۰ دقیقه روز شنبه ۱۱ مهرماه نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

بر اساس این گزارش بنا بر اظهارات حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، این پرونده ۲۰۹ جلد بوده که در ۴ هزار صفحه قرار مجرمیت این متهم صادر شده است.

حضور ۴ وکیل از وزارت نفت و ۴ وکیل از سایر متهمان در دادگاه، توقیف کامل اموال بابک زنجانی در سال ۹۲، بدهی ۲ میلیارد یورویی متهم به وزارت نفت، استفاده از سه شناسنامه متفاوت توسط متهم بخش های گفته شده در مورد این پرونده بزرگ است.

وی تاجری است که کار خود را با دباغی آغاز کرد و در گفتگو با رسانه ها گفته بود: بیش از ۷۰ شرکت از جمله شرکت هلدینگ توسعه سورینت قشم، «اولین بانک سرمایه گذاری اسلامی» در مالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات و بانک ارزش تاجیکستان را داشته و همچنین شرکت هایی در دبی، ترکیه و تاجیکستان دارد و در مجموع آمار کارمندانش به بیش از ۱۷ هزار نفر می رسد.

معاون اول قوه قضائیه در شصت و هفتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفته بود که در رابطه با این پرونده پنج تن بازداشت هستند و اکنون تعداد بازداشتی ها بیشتر شده است و یکی از مدیران نفتی و ۲ یا سه تن در ارتباط با این پرونده هم بازداشت شده اند. هرچند وکیل این متهم در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که موکلش حاضر است بدهی هایش را پرداخت کند اما سخنگوی دستگاه قضا در نشست های خبری متعدد از عدم همکاری بابک زنجانی در بازگرداندن پول ها خبر داده و گفته بود، میلیاردر نفتی با کارشناسان و دستگاه قضا آنگونه که باید همکاری نمی کند و اگر همکاری خوبی می داشت زودتر از این ها می شد به نتیجه رسید.

کیفرخواست بابک زنجانی قرائت شد

پس از قرائت قرآن کریم نماینده دادستان کیفرخواست بابک زنجانی و سایر متهمان را قرائت کرد./مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: