کد خبر: ۵۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - 27 September 2015
در پي سانحه تصادف چهار کارمند جهاد کشاورزی آبادان، رئيس نظام صنفی کشاورزی خوزستان خواستار انتقال زنان شاغل به محل سکونت خود شد.
رئيس انجمن صنفي کشاورزي خوزستان، تغيير محل کار زنان شاغل در جهاد کشاورزي استان و انتقال آنها به محل سکونت خود را خواستار شد.

مسعود اسدي گفت : در طی حادثه ی تاسف آوري که اتفاق افتاد چهار نفر از بانوان کارمند تازه استخدام شده جهاد کشاورزي آبادان که با خودرو از اهواز به اين شهر مي رفتند دچار سانحه تصادف شده و بشدت مصدوم شدند.

وي با اشاره به مکاتبه با وزير جهاد کشاورزي در پي اين سانحه افزود: اين مساله به هيچ وجه قابل توجيه نيست که محل کار بيشتر بانوان تازه استخدام شده صدها کيلومتر دورتر از محل سکونت آنها باشد و براي کار روزانه از اهواز به شهرهاي آبادان و يا ايذه بروند و بخش زيادي از حقوق اندک خود را صرف اياب و ذهاب کنند.

به گفته وي اگرچه در اين حادثه تلفات جاني نداشتيم اما اگر اين اتفاقات منجر به فوت شود غيرقابل جبران خواهد بود.
رئيس نظام صنفي کشاورزي خوزستان تاکيد کرد: با توجه به اينکه تعيين محل اشتغال اين افراد خارج از اختيارات استان و در حيطه اختيار وزارتخانه است در اين نامه از وزير درخواست شده که نسبت به تغيير محل اشتغال و انتقال آنها به محل سکونت اقدام کند.

وي افزود: خواسته جدي نظام صنفي کشاورزي خوزستان را رسيدگي به اين مشکل عنوان کرد، ولی جهاد کشاورزي استان موافق تغيير محل اشتغال اين افراد است اما اختيار اين کار را ندارد.
اسدي با بيان اينکه حدود 500 نفر زن و مرد به تازگي در جهاد کشاورزي استان مشغول به کار شده اند اظهار کرد: بيش از 100 نفر از افراد استخدام شده به دليل مغاير بودن محل اشتغال و محل سکونت از استخدام انصراف داده اند اين در حالي است که مسير طولاني را براي استخدام طي کرده بودند.

وي با ابراز همدردي عميق نسبت به مادراني که براي معيشت ، کودکان خود را رها مي کنند گفت: مشکل اشتغال در شهرهايي به غير از محل سکونت براي کارمندان مرد جهادکشاورزي نيز وجود دارد اما اولويت و خواهش ما حل شدن مساله بانوان کارمند و جابه جايي آنهاست. 
برچسب ها: زنان شاغل ، کشاورزی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: