کد خبر: ۵۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - 27 September 2015
سه شنبه هفته جاری در کمیسیون انرژی و اقتصاد مجلس شورای اسلامی پرونده موسسه میزان مورد بررسی قرار می گیرد.
بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه ؛ موسسه میزان که مدتی است مشکلاتی را برای سپرده گذاران این موسسه به وجود آورده و پرونده این موسسه فعلا در پیچ و خم تصمیم گیری مدیران و مسئولان دست به دست می شود این هفته به مجلس می رود تا درباره آن تصمیم گیری شود. 

پیش از این هادی قوامی عضو شورای پول و اعتبار و نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از مصوبه این شورا برای تاسیس و تشکیل یک موسسه مالی و اعتباری جدید بجای موسسه منحله شده میزان برای پرداخت تمامی تعهدات و بدیهی ها خبر داده بود و گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار موافقت اصولی موسسه مالی و اعتباری جدید صادر شده است که به محض تشکیل تمامی دارایی ها و بدیهی ها موسسسه میزان به آن انتقال می یابد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران این موسسه مالی و اعتباری جدید با تضمن آوردن حدود 30 هزار میلیارد ریال سرمایه خواستار تشکیل این موسسسه شده اند تصریح کرد: این مصوبه شورای پول و اعتبار سریعترین راهکار برای پرداخت بدیهی و تعهدات موسسه منحله میزان است که می تواند نگرانی ها مردم را در سریعترین زمان ممکن پاسخ دهد.

جواد هروی نماینده مجلس نیز هفته گذشته با انتقاد از تعیین تکلیف نشدن وضعیت سپرده‌‌گذاران موسسه میزان گفته بود: ۹۰۰ هزار نفر در این موسسه به مبلغ ۳۲۰۰ میلیارد تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند که از این میزان حدود ۷۰۰میلیون تومان آن به پدیده شاندیز داده شده و مابقی آن مابین برخی افراد درشت و رانت‌خوار تقسیم شده است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون نشست‌های مختلفی با مسئولان مربوطه از جمله رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی ودارایی برگزار شده است، انتظار آن بود که این موضوع پیگیری شود و اعلام کنند که قرار است چگونه این موضوع تعیین تکلیف شود اما تاکنون هیچ جوابی به سوالات ما داده نشده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: