دنیای اقتصاد نوشت: خط تولید انبوه «ساندرو» که از آن بهعنوان تندر-90هاچبک نیز یاد میشود، دیروز در حالی افتتاح شد که مدیرعامل سایپا در حاشیه آن به بیان ویژگیهای طرح فروش جدید این شرکت پرداخت.
مهدی جمالی با تاکید بر لزوم بازخوانی روشهای فروش، تولید، مهندسی مالی، مشارکت خارجی و برنامههای شرکتهای خودروساز، به طرح فروش جدید سایپا اشاره کرد و گفت: تا به امروز استقبالی خوب و فراتر از پیشبینیها، از این طرح شده و ما میخواهیم به سمتی برویم که مشتریان بگویند چه محصولی را با چه کیفیتی میخواهند.
وی با اشاره به برنامههای سایپا برای جلب رضایت مشتریان و ایجاد تحول اساسی در سیستم فروش این شرکت، تاکید کرد: بهزودی طرح تامین مالی توسط مشتریان و همچنین تعیین تاریخ و نوع تامین مالی توسط آنها، ارائه خواهد شد؛ بهنحویکه تحویل محصول و نحوه پرداخت مبلغ خودروها، براساس خواست مشتری انجام میشود.
اظهارات جمالی در حالی است که بر اساس طرح جدید سایپا، این شرکت سود مناسبی به مشتریان پرداخت میکند و همچنین تغییر مدل، محصول و زمان تحویل خودرو از سوی مشتری نیز امکانپذیر و بازههای زمانی طرح هم قابلتمدید است. در طرح جدید همچنین مشتریان از روز ثبتنام تا روز تحویل خودرو، بهصورت روزشمار از سود مشارکت تحتعنوان هزینه سفر برخوردار خواهند شد.
اما مدیرعامل سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به راهاندازی مرکز مشتریان سایپا در آیندهای نزدیک تاکید کرد که طی یک ماه آینده محصول جدید این شرکت با نام ساینا با طراحی کاملا ایرانی ارائه خواهد شد. جمالی با تاکیدبر اینکه سایپا برای توقف خط تولید پراید برنامهای ندارد، گفت: پراید دارای بازار مخصوصی در داخل و خارج از کشور است؛ بنابراین برنامهای برای توقف تولید آن نداریم.