کد خبر: ۵۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - 20 September 2015
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اعلام برنامه های این بانک در دوران پساتحریم، گفت: این بانک برای این دوره برنامه های مفصلی را تنظیم کرده و قرار است پس از رفع تحریم ها به صحنه بین المللی بازگردد.
صالح آبادی افزود: بانک توسعه صادرات بانکی است که عمدتا دارایی های ارزی دارد و قبل از تحریم ها با بانک های معتبر بین المللی دنیا همکاری داشته است.

وی گفت : رفع تحریم فرصت مناسبی برای افزایش فعالیت های بانک است و روابط کارگزاری بانکی با بانک های معتبر دنیا در دوره پساتحریم دوباره برقرار و امکان افتتاح حساب بانک ها نیز در این بانک فراهم می شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات، استفاده از خطوط اعتباری فاینانس و ریفاینانس را برای طرح های تولیدی از دیگر برنامه های این بانک برای دوران پساتحریم ذکر کرد و اظهار داشت: طرح های فولادی، پتروشیمی و همچنین صنایع مختلف نیازمند تامین منابع مالی هستند و این در حالی است که این طرح ها هم اکنون از محل صندوق توسعه ملی تامین مالی می شوند اما بعد از رفع تحریم ها می توان منابع مورد نیاز این طرح ها را از بانک های خارجی تامین کرد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات، تصریح کرد: علاوه بر این در دوره پساتحریم می توان طرح های صادرات محور را از منابع خارجی تامین مالی کرد ضمن آنکه از خطوط ریفاینانس برای واردات مواد اولیه و تامین سرمایه در گردش می توانیم بهره گیری کنیم. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: