کد خبر: ۵۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - 13 September 2015
تمام بانک‌ها به صورت ماهانه مکلف به ارايه گزارش عملکرد خود در همه حوزه‌ها از جمله حوزه بين‌الملل به بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مي‌باشند. بديهي است تبديل ارزهاي خارجي به لحاظ مديريت منابع ارزي در زمان‌هاي خاص براي ايفاي تعهدات جزء ابزارهاي در اختيار هر بانک بوده و لاجرم توسط هر يک از بانک‌هاي داخلي ممکن است صورت پذيرد.
پيرو درج خبري در خصوص معاملات فارکس در بانک اقتصادنوين در برخي سايت‌هاي خبري، اين بانک اطلاعيه‌اي صادر کرد.

 در گزارش منتشره بانک اقتصادنوين که در مجمع عمومي عادي سالانه منتهي به 29 اسفند 1393 در قالب گزارش علمکرد بانک منتشر شده است نام بين‌المللي تبديل ارز (Foreign Exchange (FOREX ظاهرا مورد سوءبرداشت برخي رسانه‌ها واقع شده است چرا که تمام 17 مورد تبديل ارز صورت گرفته در گزارش مذکور با کارگزاري‌هاي داخلي مورد تاييد بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران انجام گرفته شده و يک فعاليت کاملا قانوني بين بانکي، مجاز و ضروري است و ارتباطي با فارکس مورد اشاره در سايت‌هاي مذکور ندارد.

لازم به ذکر است تمام بانک‌ها به صورت ماهانه مکلف به ارايه گزارش عملکرد خود در همه حوزه‌ها از جمله حوزه بين‌الملل به بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مي‌باشند. بديهي است تبديل ارزهاي خارجي به لحاظ مديريت منابع ارزي در زمان‌هاي خاص براي ايفاي تعهدات جزء ابزارهاي در اختيار هر بانک بوده و لاجرم توسط هر يک از بانک‌هاي داخلي ممکن است صورت پذيرد.

علاوه بر اين سند مورد اشاره در گزارش فوق بخشي از گزارش مجمع بانک اقتصادنوين براي سال مالي منتهي به پايان اسفند سال گذشته است که توسط اين بانک در مجمع عمومي عادي سالانه با حضور بازرس قانوني، نماينده بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، سازمان بورس اوراق بهادار و سهامداران منتشر شده بود.

بانک اقتصادنوين در طي ساليان گذشته خود را ملزم به رعايت دستورالعمل‌ها و قوانين حاکم بر نظام بانکي دانسته و در اين مدت گزارش‌هاي اين بانک همواره از بالاترين سطح شفافيت برخوردار بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: