کد خبر: ۵۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - 13 September 2015
رویکرد ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این است که جوانان ایرانی شغل خود را با شوق و بدون اجبار انتخاب کنند تا دچار سردرگمی نشوند.
مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با تاکید بر لزوم تلفیق آموزش و مهارت برای در راه‌اندازی کسب وکار، گفت: جوانان برای یافتن شغل به آگهی‌های روزنامه‌ها اعتماد نکنند و به شغلی که سر رشته‌ای در آن ندارند وارد نشوند.

حمید رضا خانپور - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: رویکرد ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این است که جوانان ایرانی شغل خود را با شوق و بدون اجبار انتخاب کنند تا دچار سردرگمی نشوند.

وی افزود: خانواده‌ها باید فرزندان خود را از زمانی که دروس ابتدایی را می‌گذارنند با حرفه‌های مختلف آشنا کنند و با شناسایی علاقمندی‌ها آنها را به سمت هدفشان سوق دهند.

مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران تصریح کرد: جوانان کارجو برای یافتن شغل بر استعدادها و مهارتهای خود متمرکز شوند و به آگهی‌های روزنامه‌ها و اطلاعاتی که در آن نوشته می‌شود که ما آموزش می دهیم و شاغل می‌کنیم اعتماد نکنند. در صورت مراجعه نیز پس از اطمینان از مجوز رسمی و پروانه تاسیس آموزشگاه اقدام کنند.

خانپور ادامه داد: برخی از کارآموزان در رشته های علوم نظری مدرک گرفته‌اند اما اکنون در رشته دیگری مانند مکانیک استادکار شده‌اند وقتی دلیل‌ آن را جویا می‌شویم می گویند آن زمان در آن رشته در دانشگاه قبول شدیم و خانواده نیز علاقمند بودند اما رشته ای که سرکار رفتیم بازار کار داشت و بیشتر به‌ آن علاقمند بودیم.

وی افزود: خانواده ها باید اجبار را کنار بگذارند و اجازه دهند جوانان با فراغ بال رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

خانپور در پایان با اشاره به وجود 6000 استاندارد شغل و شایستگی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: جوان ایرانی می‌تواند به یکی از این‌ رشته شغل‌ها علاقمند باشد و آن را دنبال کند.
برچسب ها: آگهی‌ ، روزنامه‌ها ، شغل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: