کد خبر: ۵۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - 10 September 2015
مدیرعامل بیمه سلامت ایران از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰ میلیون نفر در قالب طرح بیمه همگانی سلامت خبر داد.
محمدجواد کبیر ظهر پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی پروژه ساختمان بیمه سلامت نوشهر بابیان اینکه، با تدبیر رئیس‌جمهور در سال ۹۳ یک حماسه بزرگ در حوزه سلامت کشور در بین کشورهای در حال‌ توسعه در منطقه عملیاتی شد، اجرای طرح بیمه سلامت را از اقدامات بسیار ارزشمند دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: این امر با حمایت مجلس و تمام قوا اجرایی و عملیاتی شد.

وی با عنوان اینکه، در مازندران با جمعیت حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، از محمودآباد تا رامسر حدود ۴۱۵ هزار نفر بیمه شدند تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا با توجه به مشکلاتی که ازنظر طولانی بودن مسافت تا مرکز استان برای مردم غرب مازندران وجود دارد، با ارتقای اداره بیمه سلامت نوشهر به اداره کل غرب مازندران، تمامی اختیارات یک اداره کل به آن تعلق بگیرد و خدمتی برای مردم غرب مازندران شود.

وی یادآور شد: در منطقه غرب مازندران جامعه فرهیخته پزشکان متخصصی را داریم که با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند و در امر کمک و خدمات‌رسانی در حوزه سلامت فعالیت دارند.

کبیر تصریح کرد: خود را مکلف برای پاسخگویی و تسهیل در سرعت خدمات بیمه‌گری و رسیدگی به اسناد و امر نظارت و پایش، تسهیلات لازم در امر بیمه در غرب مازندران فراهم کنیم.

مدیرعامل بیمه سلامت بیان داشت: در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم پرداختی به مؤسسات بیش از ۱۶ ماه عقب‌افتادگی داشت اما باتدبیر رئیس‌جمهوری و همدلی وزرای بهداشت و تعاون و رفاه تلاش شد تا در پایان سال ۹۲ نظام پرداخت به‌روز انجام شود.

وی عنوان کرد: در سال ۹۳ سعی کردیم با توجه به منابع تخصیصی به‌گونه‌ای عمل کنیم تا شرمنده جامعه شریف پزشکی نشویم.

به گفته کبیر، ۹۵ درصد از منابع سازمان بیمه سلامت از محل درآمدهای عمومی است و می‌تواند به‌شدت متأثر از شرایط اقتصادی کشور باشد و در این خصوص با توجه کاهش به‌یک‌باره قیمت نفت و مشکلاتی که در بحث بودجه در سال ۹۴ وجود داشت، طبیعتاً بخشی از منابعی که باید در سال ۹۳ محقق می‌شد و تخصیص پیدا می‌کرد، اختصاص نیافت و پرداخت‌ها با مؤسسات طرف قرارداد با کندی و فاصله مواجه شد.

مدیرعامل بیمه سلامت عنوان کرد: در جلسه‌ای که با مدیران بیمه سراسر کشور برگزار شد مقرر شد تا بخش اعظمی از مطالبات تا پایان شهریور پرداخت شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: