کد خبر: ۴۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - 09 September 2015
برای وزیر اقتصاد ایالت بادن - ورتنبرگ آلمان با تاکید بر اینکه ایران بازار جذابی برای سرمایه گذاری است، گفت: بخش زیادی از شرکت‌های فعال در این ایالت از سرمایه‌های خانوادگی و به صورت متوسط تاسیس شده‌اند که در همین راستا از دولت ایران تقاضا می‌کنیم تضمین‌های خوبی به سرمایه‌گذاران ایالت بادن ورتنبرگ بدهد.
نیلز اشمیت در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین اصفهان و ایالت بادن ورتنبرگ که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این ایالت مهد شرکت‌های بزرگ جهانی مانند بوش و بنز است؛ به طوری که از لحاظ اقتصادی قطب هشتم اروپا محسوب می‌شود و جایگاهی حتی بالاتر از دو کشور سوئد و جمهوری چک دارد.

وی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از شرکت‌های فعال در این ایالت از سرمایه‌های خانوادگی و به صورت متوسط تاسیس شده است که در همین راستا از دولت ایران تقاضا می‌کنیم که تضمین‌های خوبی به سرمایه‌گذاران ایالت بادن ورتنبرگ بدهد.

وزیر اقتصاد ایالت بادن -ورتنبرگ تاکید کرد: ایران بازار جذابی برای سرمایه گذاری است و قصد داریم روابط ایالت یاد شده با ایران را به دوران قبل از تحریم برگردانیم اما در این راه دولت ایران نیز باید تشویق و حمایت‌های لازم را انجام دهد.

اشمیت درباره سخنان عنوان شده از پذیرایی خوب کشور آلمان از آوارگان جنگ در روزهای اخیر در این کشور، گفت: ایران نیز در این زمینه خوب عمل کرده است چرا که حدود سه میلیون نفر مهاجر افغان به دلیل جنگ در این کشور پذیرایی شده‌اند.

فقط سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام می‌دهیم
هم‌چنین رییس اتاق بازرگانی ایالت بادن ورتنبرگ اظهار کرد: هرگز قصد نداریم در ایران سرمایه گذاری زود هنگام انجام دهیم بلکه این امر را با هدف برنامه‌ای بلند مدت انجام خواهیم داد.

هوست با بیان اینکه حضور تجار ایالت بادن و استان اصفهان در اتاق بازرگانی آثار مثبتی را رقم می‌زند، ادامه داد: البته سرمایه گذاری بین ایران و این ایالت باید دو طرفه و بر اساس ساختار شرکت‌های کوچک و متوسط انجام شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: