کد خبر: ۴۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - 03 September 2015
با اجرای 14 طرح جدید در منطقه آزاد ماکو موافقت شد.
درهیجدهمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو،اعضا بعد از بررسی 20 طرح سرمایه گذاری در زمینه های مختلف کشاورزی، صنعتی، خدماتی با اجرای 14 طرح موافقت کردند.

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه ازاد ماکو گفت:طرح‌های موافقت شده شامل طرحهای صنعتی از قبیل تولید مواد غذایی، لوازم برقی و الکترونیکی و همچنین پایانه چند منظوره بود که باسرمایه‌گذاری بیش از 631 میلیارد ریال و اشتغالزایی 239 نفر اجرا خواهند شد.

جلیلی تصریح کرد: با تصویب 14 طرح جدید سرمایه‌گذاری، تعداد طرحهای موافقت شده به 68 طرح رسید که با عملی شدن این طرحها برای بیش از هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون با اجرای 54 طرح در منطقه آزاد ماکو موافقت شده است افزود: روزانه چندین طرح برای سرمایه گذاری به این سازمان ارائه می‌شود و کارشناسان این حوزه با انتخاب طرح‌هایی که دارای توجیه اقتصادی هستند برای جذب سرمایه گذار واقعی تلاش می‌کنند.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی ماکو بعنوان بزرگترین منطقه آزاد کشورمان در مساحتی بیش از 500 هزار هکتار، بعنوان هفتمین منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کشور پس از مناطق آزاد کیش ، قشم ، چابهار، انزلی ، ارس ، اروند راه اندازی شده است .

این منطقه که در شمال آذربایجانغربی ودر محدوده سه شهرستان ماکو،شوط و پلدشت قرار گرفته از سال 90 فعالیت رسمی خود را شروع کرده است.
منطقه آزاد ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و آذربایجان قرار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: