دنیای اقتصاد نوشت:یکی دو ماهی میشود که کاربران شبکههای اجتماعی کمپینی به نام «خرید خودرو صفر ممنوع»، به راه انداختهاند، کمپینی که یکی از اهداف اصلی آن کاهش قیمت خودرو به واسطه کاستن از تقاضا است.
این کمپین که بهنوعی نشاندهنده عمق بیاعتمادی و ناخشنودی مشتریان ایرانی از خودروسازان کشور است، بر تحریم بازار خودرو اصرار دارد و حامیان آن معتقدند اگر خودرو نخرند، غولهای جاده مخصوص کوتاه آمده و قیمتها به شدت افت خواهند کرد.
این در شرایطی است که خودروسازان حرفی از کاهش قیمت محصولات خود نمیزنند. آن طور که مدیرعامل ایران خودرو عنوان میکند، وقتی هیچ کالایی در کشور کاهش قیمت نداشته، نباید انتظار ارزان شدن خودروهای داخلی را داشت.
هاشم یکهزارع با طرح این پرسش که کدام کالا و خدمات کاهش قیمت داشته، تاکید میکند: محصولات کشاورزی ما مگر ارزان شدهاند؟ مگر لبنیات کاهش قیمت داشته؟ مگر قیمت خدمات ارائه شده به مردم پایین آمده که خودرو هم ارزان شود. به گفته وی، مردم حق دارند در مواردی از صنعت خودرو ناراضی باشند، با این حال واقعا امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.
وی در نهایت تاکید میکند که هزینههای تولید در حال افزایش است و این موضوع باعث میشود تا قیمتها روند کاهشی نداشته باشند. اظهارات مدیرعامل ایران خودرو در شرایطی است که قیمت خودرو طی یکی دو ماه گذشته افت قابلتوجهی داشته و از همین رو مشتریان همچنان معتقد به ادامه تحریم بازار هستند و میخواهند به این واسطه، قیمتها را بیش از پیش بشکنند.