کد خبر: ۴۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - 31 August 2015
برنامه های طرح جامع گردشگری قشم اعلام شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با مدیرعامل این سازمان برنامه های طرح جامع گردشگری نیمه دوم امسال را تشریح کرد.

عبدالجواد کمالی در این دیدار که با حضور کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم برگزار شد،گفت: استاندارد سازی هتل ها و درجه بندی آنها، طرح توانمند سازی جوامع محلی، افزایش شمار کاشانه های میهمان به 30 کاشانه تا پایان سال، برگزاری دوره های آموزشی ویژه اصناف، بازاریان، تاکسی داران، هتلداران و راهنمایان تور بخشی از طرح جامع گردشگری قشم، می باشد.

وی از طرح تدوین بسته های سرمایه‎گذاری گردشگری در قشم با ایجاد هتل های سه،  چهار و پنج ستاره، احداث اسکله های تفریحی، راه اندازی پارک آبی و مرکز تفریحات دریایی به عنوان دیگر برنامه‎های طرح جامع گردشگری قشم نام برد.

طرح کمپ‎های گردشگری در ساحل جنوبی و پارک ایران زمین در شهر قشم، ایجاد دهکده گردشگری با ایجاد پیست سافاری و آفرود، پیست موتور کراس و کارتینگ و زمین ویژه مسابقات فوتبال و والیبال ساحلی هم از دیگر برنامه های پیش بینی شده در طرح جامع گردشگری قشم بود که کمالی به آن اشاره کرد.

وی یادآور شد: ایجاد پیست شترسواری، پیست دوچرخه سواری، غارنوردی و کوه نوردی، قایقرانی ماجرا جویانه، غواصی، توریسم سلامت و ایجاد باشگاه هوانوردی (هواپیماهای سبک و فوق سبک) از دیگر برنامه هایی است که در طرح جامع گردشگری قشم پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری جشنواره های گردشگری در طول سال و مناسبت های مختلف از جمله روز جهانی گردشگری، سالگرد تأسیس منطقه آزاد قشم، روز ویژه گردشگری قشم (هفتم بهمن) جشنواره های نوروزی و جشنواره های بزرگ دریایی در این جزیره به عنوان برنامه هایی نام برد که موجب تقویت حوزه گردشگری قشم می شود.

کمالی در ادامه از نصب مسافت پیما در جاده های کشور (تهران تا جزیره قشم) و ساماندهی مبادی ورودی شامل فرودگاه بین المللی و اسکله ها هم به عنوان دیگر اقدامات این اداره کل در راستای طرح جامع گردشگری قشم یاد کرد.

وی در پایان با اعلام اینکه 191 محوطه تاریخی در قشم شناسایی شده که تنها 17 محوطه آن در کشور به ثبت رسیده، از پیگیری برای ثبت همه محوطه های تاریخی این جزیره در فهرست آثار ملی کشور خبر داد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: