کد خبر: ۴۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - 30 August 2015
رئیس شورای مرکزی خانه های صنعت و معدن کشور گفت : به نسبت تنوع معدنی و همچنین به نسبت میزان ذخایری که در کشور داریم، سهم بزرگی از اقتصاد معدن را در دنیا نداریم و فقط یک درصد سهم ماست.
محمدرضا مرتضوی در گفتگو با رادیو گفتگو افزود: معدن مانند تجارت نیست که امروز کالایی را بخرید و فردا بتوانید بفروشید، بلکه باید پهنه وسیعی را اکتشاف کنید و سرمایه گذاری کنید و نیاز دارید در محیطی کار کنید که سرمایه گذاری بزرگی می طلبد.

وی اظهار داشت : به جز تعداد معدودی که به اندازه انگشتان دست می شوند، کسی در ایران وجود نداشته باشد که توانایی چنین کاری را داشته باشد و به همین جهت باید از شرکت های بین المللی دعوت کنیم تا سرمایه گذاری کنند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه باید دید ارزش افزوده در کدام بخش از معدن وجود دارد، گفت: زمانی سود و ارزش افزوده در بهره برداری از معدن است و یک وقت دیگر قرار دادن کارخانه های فراوری دارای سود است، همچنین عدم نقل و انتقال نخاله است. اکثر کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده اند که علاوه بر اکتشاف و برداشت باید صنایع وابسته به معدن را در کنار فعالیت های خود داشته باشند.

رییس شورای مرکزی خانه های صنعت و معدن کشور تصریح کرد: هیچ کدام از فعالیت های معدنی در جهان با وام های بانکی 27 درصد امکان فعالیت ندارد و وقتی می خواهیم سهم خودمان را از یک درصد در جهان به پنج درصد برسانیم نیاز به زیر ساخت های زیادی وجود دارد و به همین جهت رهبری در دیدار با هییت دولت به این موضوع اشاره کردند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: