کد خبر: ۴۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - 29 August 2015
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر ضرورت راه اندازی شبکه تلویزیونی اختصاصی برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تاکید کرد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: حمیدرضا مومنی با بیان اینکه رسانه ها و مطبوعات نقش کلیدی در مدیریت دوران پساتحریم ایفا می کند، افزود: راه اندازی شبکه تلویزیونی اختصاصی مناطق آزاد به معرفی توانمندی ها، فرصت ها و ظرفیت های این مناطق و جذب بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی منجر می شود.

وی با بیان اینکه هر یک از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مزیت های خاص خود را داشته و با هدف و راهبرد ویژه ای ایجاد شده است، گفت: برخی ابعاد و محورهای توسعه این مناطق به دلیل کم توجهی به مزیت ها و اهداف تعریف شده آنها برای سرمایه گذاران ناشناخته باقی مانده است.

مومنی شتاب گیری روند توسعه صنعتی و اقتصادی مناطق آزاد و استفاده از توان حداکثری ظرفیت های این مناطق را از دیگر دستاوردهای راه اندازی شبکه تلویزیونی اختصاصی برای مناطق آزاد ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: به طور قطع استفاده حرفه ای از ظرفیت رسانه ای با ابعاد و گستره تلویزیون می تواند راهکاری مهم برای جذب بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیت های مختلف جزیره قشم، اضافه کرد: به دلیل وجود مزیت های متنوع و منحصر به فرد اقتصادی، صنعتی و گردشگری و همچنین همجواری جامعه محلی با منطقه آزاد قشم که دارای فرهنگی کهن و غنی هستند، اهمیت راه اندازی شبکه اختصاصی در این منطقه بیشتر احساس می شود.

وی در پایان اضافه کرد: در شرایط پساتحریم که تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی خود را برای حضور مقتدرانه در بازارهای جهانی آماده می کنند، وظیفه مناطق آزاد سنگین تر می شود و در اینچنین شرایطی وجود رسانه های متنوع، قوی و حرفه ای می تواند در بسترسازی و بهبود شرایط اقتصادی کشور یاری رسان باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: