کد خبر: ۴۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - 20 August 2015
محمدرضا معتمدی اظهار کرد: این قرارداد در راستای جذب سرمایه خارجی که از اهداف این سازمان به شمار می‌رود با حضور مدیرعامل سازمان و سرمایه‌گذار آلمانی صورت پذیرفته است.
وی تصریح کرد: این نیروگاه توسط شرکت توسعه تجارت اروند (سرمایه‌گذار آلمانی) با ظرفیت ۴۸ مگاوات با بهره‌گیری از ۳۰ توربین بادی در فاز اول در منطقه آزاد اروند با هدف استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر راه‌اندازی می‌شود. این سرمایه‌گذاری در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار و با سرمایه‌ای بالغ بر ۴.۴ میلیون یورو صورت می‌گیرد.

معتمدی افزود: میزان اشتغال‌زایی این پروژه در زمان انجام امور ساختمانی بیش از ۱۰۰ نفر و در زمان بهره‌برداری حدود ۲۰ نفر است.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: طبق برنامه زمان‌بندی، این پروژه در مدت دو سال و در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این شرکت در فازهای بعدی خود با هدف استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر پروژه‌های دیگری نیز در برنامه گنجانده است که می‌توان از احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ مگاوات با بهره‌گیری از سلول‌های فتوولتاتییک در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با سرمایه ۸.۲ میلیون یورو و اشتغال‌زایی ۶۰ نفر، احداث نیروگاه حرارتی خورشیدی به ظرفیت ۲۰ مگاوات در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار با سرمایه ۴.۲ میلیون یورو و اشتغال‌زایی ۴۰ نفر و طرح احداث تصفیه‌خانه آب به منظور تولید آب برای شستشوی پنل های نیروگاه‌های خورشیدی به همراه سیستم ذخیره در زمینی به مساحت دو هکتار با سرمایه ۲۰۰ هزار یورو و اشتغال‌زایی ۱۵ نفر در منطقه اشاره کرد.

معتمدی ادامه داد: همچنین این شرکت قرار است فعالیت‌های دیگری از جمله طرح احداث تصفیه‌خانه آب آشامیدنی به همراه سیستم ذخیره و سایت بسته‌بندی در زمینی به مساحت سه هکتار و سرمایه ای بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو و احداث مرکز آموزش انرژی‌های تجدیدپذیر در دو طبقه با اشتغال‌زایی ۱۰ نفر را نیز اجرا کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: