کد خبر: ۴۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 19 August 2015
سمینارتخصصی«تحولات‌دیجیتال درصنعت بانکداری ونظام‌های‌پرداخت» درمرکزمطالعات‌بهره‌وری‌ ومنابع‌انسانی سازمان‌مدیریت‌صنعتی، با حمایت و حضور مدیران و کارشناسان بانک انصار ازصبح روز ۲۸ مردادماه آغاز به کار کرد.

این سمینار در پی برگزاری دوکنفرانس بین‌المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی (ایکوبیگ) که بانک انصار در آن ها حضوری پررنگ داشت و دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار یکی از سخنرانان تخصصی پنل های آن بود، برگزارمی‌شود و درآن، تحولات صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت موردبحث قرارمی‌گیرد، چرا که تحولات جدید به شکسته شدن مرزهای فناوری انجامیده و سیمای خدمات مالی مدرن را دگرگون و باعث هماهنگی و تجمیع خدمات مبتنی برتلفن‌همراه باخدمات‌مالی‌وپرداخت و نیز افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در بهره‌گیری از خدمات مالی شده است.

 باتوجه به حضور کارشناسان عالیرتبه بین المللی از کشورهای آلمان و اتریش دراین‌کنفرانس، بانک انصار باحضور و حمایت خود از این کنفرانس، درصدد رصد هوشمندانه روندهای جهانی این تحولات و اتخاذ تدابیری است که التزام به نوآوری را به عنوان دستورکار و روندهای جاری دراین بانک، تضمین کند.  

این گزارش می‌افزاید که راهبرد بانک انصار در راستای تدوین مدل‌های کسب‌وکار بانکی مبتنی بر این واقعیت است که این مدل ها همواره درحال تغییرند و گسترش ضریب نفوذ تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی، بانک‌ها و مؤسسات مالی را به سمت ارائه خدمات شخصی به مشتریان سوق داده است. بنابراین، با توجه به این که جایگاه فناوری دراین حوزه سیرصعودی به خودگرفته وارتباط بانک‌ها و اپراتورهای تلفن همراه شکلی متفاوت و هم‌راستا یافته است، این بانک درنظردارد در مسیر پرداخت الکترونیکی و بانکداری خُرد مبتنی بر موبایل بانک، رویکردهای جدیدی را اتخاذ کند.

در گزارش مذکور همچنین آمده است که سمینار تخصصی مذکور با دو محور مدل‌های نوین کسب‌وکار بانکی و جایگاه بانکداری دیجیتال به‌عنوان یک مدل کسب‌وکار و چگونگی بهره‌گیری از فناوری‌های نوین وب ۳.۰ و بانکداری اینترنتی ۲.۰ در ارائه خدمات شخصی به کاربر و ایجاد تجربه مدرن کاربری باهمکاری مدرسه‌اقتصاد‌مونیخ «HDBW و شرکت بازاریابی دیجیتال پروتوتایپ «prototype» برگزار و اهداف اصلی آن آشنایی با آخرین تحولات در حوزه بانکداری دیجیتال، تبیین مفهوم تجربه کاربری و نقش آن در طراحی اینترنت بانک و موبایل بانک، راه‌کارهای استفاده از کلان داده‌ها(Big data) در طراحی محصولات جدید بانکی، طراحی بانکداری همراه بر روی گجت، راه‌کارهای طراحی بانکداری مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی، مدل‌سازی کسب و کار بانکی بر اساس کاهش شعب و بانکداری چند مجرایی، نقش فناوری اطلاعات به عنوان یک مدل کسب و کار و آشنایی با تجربیات بانک‌های پیشرو در پیاده‌سازی مدل‌های نوین کسب و کار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: