کد خبر: ۴۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 16 August 2015
سخنگوی ناجا از دستگیری کلاهبردار ۵ میلیارد تومانی در روز گذشته خبر داد و گفت: این فرد یکی از کارکنان یکی از بانک‌های استان البرز بود که با افتتاح حساب صوری، ۵ میلیارد تومان از حساب شهروندان برداشت کرده بود.
سخنگوی ناجا از دستگیری کلاهبردار ۵ میلیارد تومانی در روز گذشته خبر داد و گفت: این فرد یکی از کارکنان یکی از بانک‌های استان البرز بود که با افتتاح حساب صوری، ۵ میلیارد تومان از حساب شهروندان برداشت کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید منتظرالمهدی در سومین نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی به شایعه قتل دو سارق توسط پلیس در شمال غرب پایتخت پرداخت و اظهارداشت: چندی پیش این خبر در سطح جامعه منتشر شد که دو سارق در شمال غرب پایتخت توسط پلیس به قتل رسیدند که با بررسی‌هایی که انجام دادیم دیدیم چنین خبری نیامده است؛ همچنین رئیس پلیس پایتخت نیز چنین خبری را تائید نکرد و متاسفانه بعد از بررسی‌ها دریافتیم که این خبر شایعه‌ای بیش نبوده است.

سردار منتظرالمهدی به بیان این قبیل شایعات در شبکه‌های اجتماعی اشاره‌ و تصریح کرد: شایعه جرم تلقی می‌شود و بنابر ماده 698 مجازات اسلامی و ماده 18 جرائم رایانه‌ای، هرکسی که ماجرایی را به کذب جهت تشویش اذهان و گمراه کردن افراد منتشر کند علاوه بر حبس، جریمه نقدی می‌شود.

وی گفت: متأسفانه افرادی به دنبال این هستند که در کانون توجه قرار گیرند و افرادی هم که خبر را می‌شنوند به دلیل هیجان کاذب از سر دلسوزی و نا‌آگاهانه اخبار را ارسال می‌کنند که به این شایعات دامن می‌زنند.

سخنگوی ناجا به بازخوانی دو پرونده سرقت در مشهد پرداخت و بیان داشت: تمام سارقانی که از بانک‌های مشهد سرقت کرده بودند دستگیر شدند.

منتظرالمهدی به یکی از این پرونده‌ها اشاره و بیان داشت: در یکی از این سرقت‌ها سارق فردی بود که با موتور سیکلت برای سرقت به بانک رفته بود و هنگام رقت کلید را در داخل جا می‌گذارد، هنگام خروج از بانک یکی از مراجعه‌کنندگان بانک، آقای دزد را صدا می‌زند و به او یادآوری می‌کند کلیدش را جا گذاشته و متاسفانه لحظات و ثانیه‌هایی را که برای رسیدن پلیس حیاتی بوده از بین می‌برد که ما به شهروندان توصیه می‌کنیم که اگر مانعی ایجاد نمی‌شود حداقل تسهیلاتی برای آنها فراهم نکنند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی به سرقت 4 کیلو طلا پرداخت و افزود: فردی 55 ساله و طلاساز برای انتقال 4 کیلو طلا آنها را در یک کیف گذاشته و به راحتی در صندلی عقب خودروی خود جا می‌دهد و راکبین موتورسوار نیز به راحتی کیف را سرقت می‌کنند که در ردپای اولیه شاگرد 34 ساله طلاساز که 16 سال در آن طلاسازی کار می‌کرده به عنوان یکی از مضنونان شناسایی می‌شود.

وی 3 مولفه اثرگذار در سرقت را سرعت، فرصت و سهولت عنوان و تصریح کرد: دزدها فقط سرعت دارند و شهروندان باید جلوی فرصت و سهولت را بگیرند که اگر این امر محقق شود دو سوم سرقت‌ها کاهش می‌یابد.

منتظرالمهدی افزود: برای حل اینگونه مشکلات، آسیب‌ها و سرقت‌ها باید در برخورد با آنها اجتماعی شدن مبارزه با سرقت را در دستور کار همه قرار دهیم.

این مقام ارشد ناجا به پرونده دیگری در استان البرز پرداخت و گفت: همکاران ما در پلیس البرز روز گذشته فردی را که حدود 5 میلیارد تومان از حساب کاربران یکی از بانک‌ها برداشت کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارکنان این بانک با افتتاح حساب و سند صوری 5 میلیارد تومان از حساب مشتریان برداشت کرده بود که با بررسی‌های انجام شده وی به همراه 2 تن از همدستانش دستگیر شد.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: