کد خبر: ۴۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - 13 August 2015
میزان تولید صنعتی چین در ماه ژوئیه به شدت کاهش یافت.
بر اساس آمار و ارقامی که دولت چین روز چهارشنبه منتشر کرد، تولید صنعتی این کشور در ماه ژوئیه بسیار بیشتر از آنچه که تحلیلگران و کارشناسان پیش بینی کرده بودند، کاهش یافت. این آمار و ارقام ناامید کننده نمایانگر وضعیت شکننده دومین اقتصاد بزرگ جهان است. کارشناسان معتقدند کاهش تولید صنعتی چین بیشتر ناشی از کاهش شدید میزان صادرات این کشور بوده است تا تضعیف فعالیت های اقتصادی آن.

طبق گزارش اخیر اداره گمرک چین، میزان صادرات این کشور در ماه ژوئیه امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته هشت و سه دهم درصد کاهش یافت و به یکصد و نود و پنج میلیارد و یکصد میلیون دلار رسید. در همین حال میزان واردات چین نیز با کاهش هشت و یک دهم درصدی به یکصد و پنجاه و دو میلیارد و هفتاد میلیون دلار رسید.

طبق گزارشی که اداره ملی آمار چین روز چهارشنبه منتشر کرد تولید صنعتی این کشور ماه گذشته در مقیاس سالانه شش درصد افزایش یافت و این رقم به مراتب کمتر از رشد شش و هشت دهم درصدی ثبت شده در ماه ژوئن و همچنین بسیار پائین تر از متوسط پیش بینی حدود چهل کارشناس و تحلیلگری بود که با خبرگزاری بلومبرگ مصاحبه کرده بودند. کارشناسان در گفتگو با این خبرگزاری رشد شش و شش دهم درصدی را برای تولید صنعتی چین در ماه ژوئیه پیش بینی کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، در وضعیت بازار خرده فروشی چین نیز که یکی از معیارهای مصرف خانوارهای چینی محسوب می شود، بهبود چندانی حاصل نشده است. طبق گزارش اداره ملی آمار چین میزان خرده فروشی در ماه ژوئیه کمتر از انتظارات بود و تنها ده و نیم درصد افزایش یافت در حالی که این رقم در ماه ژوئیه ده و شش دهم درصد بود.

گزارشی که اداره ملی آمار چین از وضعیت تولید صنعتی این کشور منتشر کرده است، شکنندگی شرایط اقتصادی این کشور را که دومین اقتصاد بزرگ جهان قلمداد می شود، ترسیم می کند. در واکنش به این شرایط، مقامات چین روز چهارشنبه بار دیگر برای دومین روز متوالی نرخ مرجع یوآن را در برابر دلار پائین آوردند تا بلکه اقتصاد کشورشان را در مسیر رشد قرار دهند. تحلیلگران بر این عقیده هستند که افزایش ارزش یوان که منجر به افزایش قیمت محصولات چینی می شود، به صادرات این کشور لطمه وارد کرده است.

اقتصاد چین که در چند سال اخیر رشد چشمگیر و حتی گاهی نگران کننده ای را دنبال می کرد در سال گذشته رشد نسبتا ضعیف هفت و چهار دهم درصدی را ثبت کرد که ضعیف ترین رشد اقتصادی این کشور از سال هزار و نهصد و نود محسوب می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: