کد خبر: ۴۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - 07 August 2015
گرد و غبار شدید بازهم به استان خوزستان بازگشت به طوری که غلظت گرد و غبار در هوای اهواز در ساعات پایانی دیشب به 46 برابر حد مجاز رسید.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ساعت 22 دیشب پدیده گرد و خاک در برخی شهرهای استان به وقوع پیوست و میزان آلودگی هوای اهواز در این ساعت به 7200 میکروگرم بر مترمکعب رسید که 46 برابر حد استاندارد است.

شهریار عسکری اظهار کرد: میزان گرد وغبار در همین ساعت در شهرهای ماهشهر به دو هزار و237 میکروگرم بر متر مکعب، دزفول 259 میکروگرم بر متر مکعب، شوش 410 میکروگرم بر متر مکعب و شوشتر 234 میکروگرم بر متر مکعب است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان هم گفت: بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار دید افقی در اهواز به 700 متر کاهش یافت.

کوروش بهادری علت این پدیده را وزش باد و فعال شدن کانون های گرد و غبار در فاصله میان رامشیر و رامهرمز عنوان کرد.
به گفته وی، هیچ دستگاهی برای پیش بینی شدت این پدیده در این محل وجود ندارد و از سوی دیگر در مدت کمتر از نیم ساعت گرد و غبار به اهواز می رسد به همین دلیل مسئولان غافلگیر می شوند.

حد استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
مدیر کل فرودگاههای است خوزستان هم گفت: گرد و غباری که دیشب آسمان استان خوزستان را فراگرفت باعث اختلال در چند پرواز فرودگاه اهواز شد.

محمد سعید شرفی افزود: دو پرواز شرکتهای هواپیمایی نفت و کاسپین این فرودگاه به تهران لغو و چندین پرواز هم با تاخیر انجام شد.

وی گفت حدود 600 مسافر مسیر تهران - اهواز و بر عکس به دلیل لغو این دو پرواز از سفر خود بازماندند.
مدیر کل فرودگاههای استان خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر تمامی پروازهای فرودگاه اهواز مطابق برنامه زمانی و بدون هیچ تاخیری انجام شود.

کانونهای جدید شکل گیری پدیده گرد و غبار در اطراف اهواز در زمستان پارسال در چندین نوبت باعث شد که آلودگی هوا در این شهر به بیش از 66 برابر حدمجاز برسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: