کد خبر: ۴۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - 06 August 2015
موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی چین NIESR در گزارشی اعلام کرد رشد اقتصاد جهانی امسال از این هم کندتر خواهد شد و به پائین ترین سطح خود از زمان بحران بزرگ مالی خواهد رسید.
این موسسه اقتصادی پیش بینی های خود را درباره رشد اقتصاد جهانی در سال دو هزار و پانزده و دو هزار و شانزده به ترتیب دو دهم و سه دهم درصد کاهش داده و به سه درصد و سه و نیم درصد رسانده است. کارشناسان این موسسه اقتصادی معتقدند رشد اقتصاد جهانی امسال به پائین ترین سطح خود از زمان بحران مالی بزرگ تنزل خواهد یافت. به گفته تحلیلگران این موسسه، کندی رشد اقتصادی کشورهای نوظهور اقتصادی و از سرگیری ضعیف و کمرنگ رشد اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و صنعتی شرایط را برای سقوط بی سابقه رشد اقتصادی جهان در سال کنونی فراهم خواهد کرد.

در گزارش این موسسه اقتصادی آمده است رشد اقتصادی ناهمگون و سیاست های پولی ناسازگار با شرایط موجود در بازار اقتصادی جهان موجب شده است تنشهای موجود در بازارهای مالی بین المللی تشدید شود و نوسانات موجود در نرخ تبادل ارز و همچنین نرخ سود در ماههای اخیر افزایش یابد.

موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی چین پیش بینی های خود را درباره رشد اقتصادی آمریکا و همچنین برخی از کشورهای نوظهور در آسیا و آمریکای لاتین کاهش داده است.
طبق گزارش موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی چین، با این که بحران اقتصادی یونان همچنان اصلی ترین منبع نگرانی سیاستگذاران منطقه یورو محسوب می شود، پیش بینی های رشد اقتصادی این منطقه چندان کاهش نیافته است. پیش بینی های این موسسه مالی برای رشد اقتصادی انگلیس در سال کنونی میلادی همچنان بدون تغییر مانده و دو و نیم درصد اعلام شده است.

از دیدگاه تحلیلگران موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی چین، رشد اقتصادی جهان ممکن است در ماههای آینده تحت تاثیر بهای نفت، سیاستهای پولی انعطاف پذیر و همچنین عدم افزایش مالیات ها بهبود یابد اما عناصری که همچنان برای رشد اقتصادی خطراتی بزرگ محسوب می شود و یکی از اساسی ترین آنها مشکلات مالی یونان است، به قوت خود باقی می مانند.

طبق گزارش موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی چین، بحران مالی یونان مشکلات عمیقی را که نهادهای دولتی منطقه یورو با آنها روبرو هستند، نمایان ساخت و تردیدهای موجود را در خصوص ظرفیت و توان اتحادیه پولی اروپا برای اجرای موفقیت آمیز طرحهای خود بدون توسل به یک وحدت اقتصادی، مالیاتی و سیاسی عمیق تر از آنچه که اکنون وجود دارد، تشدید کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: