کد خبر: ۴۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - 05 August 2015
قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی گفت: ایران مهم ترین نقش را از لحاظ ترانزیت کالا در خاورمیانه ایفا می کند، اکنون خطوط ریلی کشور از این نظر به خود کفایی رسیده و کشور ما دارای بزرگترین خطوط ریلی بین المللی منطقه خاورمیانه است.
خدایی قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران در برنامه صبح باخبر در خصوص اتصال راه آهن کشور به راه آهن جهانی گفت: با توجه به نقش حیاتی و ویژه ای که ایران می تواند در منطقه داشته باشد، و اینکه ایران از لحاظ ترانزیتی مهم ترین ویژگی را در منطقه خاور میانه دارد.

اما متاسفانه قبل از انقلاب خطوط ترانزیتی  ایران تنها به یک یا دوکشور وصل بوده است، که بعد از انقلاب در خصوص گسترش خطوط ریلی به اقصی نقاط کشور و همینطور کشور های همسایه، کار های زیادی انجام شد، خصوصا اینکه اتصال پایانه های ریلی به بنادر مهم کشور، مانند بندر عباس که بعد از انقلاب انجام شد، و گسترش این خطوط به بنادری مانند بندر امام خمینی ، و خرمشهر و اینکه تقریبا کا در تمام کشور ها متصل هستیم و می شود گفت خطوط ریلی ما در حال حاضربین المللی است.

 وی افزود: در مناطق شمالی کشور نیز برنامه گسترش خطوط ریلی را در نظر داریم ودر این زمینه هم پیش بینی های لازم را به عمل آورده ایم.
برچسب ها: خط آهن ، راه آهن کشور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: