کد خبر: ۴۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 08 August 2015
تغییر و لمس تفاوت همیشه نیاز به طراحی های پر زحمت و پروژه های عظیم ندارد بلکه با استفاده از ابتدایی ترین روش ها نیز می توان حال و هوایی تازه به یک فضای قدیمی بخشید و آن را دوباره زنده کرد.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(سرگرمی)؛ تغییر و لمس تفاوت همیشه نیاز به طراحی های پر زحمت و پروژه های عظیم ندارد بلکه با استفاده از ابتدایی ترین روش ها نیز می توان حال و هوایی تازه به یک فضای قدیمی بخشید و آن را دوباره زنده کرد. این از مشکلاتی است که به کرات در بافت های شهری کهنه با آن برخورد می کنیم. جالب آن که همین مشکل که به نظر ما برای رفع آن نیاز به صرف هزینه های کلان و برنامه ریزی های بلند مدت است، در مکزیک به گونه ای بسیار جالب سامان داده شده است.

دولت مکزیک از هنرمندان طراحی در زمینه خیابان دعوت کرد تا 200 خانه ی شهر را حسی تازه ببخشند. این گروه هنرمند 209 خانه و یا به عبارتی بیست هزار متر مربع را تبدیل به یک رنگین کمان زیبا کردند. بنا به نظر سنجی هایی که پس از اتمام پروژه صورت گرفت، تمامی 452 خانواده و 1808 مردمی که در این منطقه زندگی می کردند بسیار راضی بودند و به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند.

به گفته ی یکی از آنان پیش از انجام این طرح، روزمرگی بر زندگی مردم حاکم شده بود و از دیدن بافت همیشگی خانه ها پس از گذشت این همه سال خسته شده بودند. اما این طرح که به همت دولت مکزیک و همکاری آن با هنرمندان صورت گرفت هوایی تازه به شهر بخشید و همینطور استفاده از رنگ های روشن و متنوع سبب شده تا رنگین کمانی زیبا را در شهر داشته باشیم. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: