کد خبر: ۴۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - 27 July 2015
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مناطق آزاد در کشور براساس لزوم پیوستن ایران به تجارت جهانی تاسیس شده اند.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: فرزین حقدل با بیان این مطلب اعلام کرد: قوانین و مقررات خاص مناطق آزاد از جمله قشم با هدف جذب سرمایه گذار و آماده سازی کشور برای ورود به سازمان تجارت جهانی تدوین شده است.

وی با اشاره به کسب موفقیت مثبت تیم مذاکره کننده کشورمان در نشست با شش کشور مطرح جهانی، اظهار کرد: صف ورود مقامات بلندپایه کشورهای اروپایی و مدیران شرکت های مطرح جهانی پس از توافق هسته ای نشان از آینده درخشان حوزه اقتصادی ایران اسلامی دارد.

به گفته حقدل، منطقه آزاد قشم در حوزه های صنایع فولاد، شیلات، پوشاک، نفت و گاز، پتروشیمی، تولید آب و برق همزمان، کشاورزی صنعتی، توسعه فرودگاه و حوزه بهداشت و درمان به سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی با اعلام اینکه برای دستیابی به موفقیت در شرایط مهم پسا تحریم، به برنامه ریزی دقیق مهندسی و پشتکار فراوان نیازمندیم، گفت: به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پنجره واحد ارائه خدمات با هدف بررسی دقیق پیشنهادات و اطمینان از توانمندی فعالان اقتصادی به زودی در این منطقه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم یکی از عوامل کاهش تولید در این منطقه را نبود بانک های حمایت کننده از فعالیت های اقتصادی دانست و بر اهمیت ایجاد بانک های سرزمینی و فراسرزمینی در قشم تاکید کرد.

وی در پایان یادآور شد: بانک های فرا سرزمینی ( of shure ) براساس کارمزد تعیین شده بین المللی از فعالیت های مهم سرمایه گذاری حمایت می کنند و این اتفاق باعث دلگرمی فعالان اقتصادی، تقویت حوزه صنایع، خدمات و بازرگانی قشم خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: